Aquesta activitat està pensada per l’assignatura de Llengua Catalana, es tracta d’una activitat del tipus “per després de la lectura”.  Abans feia aquesta activitat amb l’aplicació Flip (Grid), però ara és més difícil accedir-hi, per això l’alumnat haurà de fer servir una opció de YouTube per compartir vídeos amb un enllaç privat.

Enunciat

Després de llegir la novel·la Xènia, tens un Whatsapp de Gemma Pasqual, grava un vídeo on expliquis per què recomanaries el llibre i quines coses canviàries o que  simplement no t’han agradat.  Penja’l a YouTube i configura’l com a vídeo ocult. Després entrega’l per Moodle amb un enllaç. 

Competències digitals de l’alumnat

CD3. Participar, col·laborar i interactuar mitjançant eines o plataformes virtuals per comunicar-se, treballar col·laborativament i compartir continguts, dades i informació, gestionant de manera responsable les pròpies accions, presència i visibilitat a la xarxa i exercint una ciutadania digital activa, cívica i reflexiva.

CD4. Identificar riscos i adoptar mesures en l’ús de les tecnologies digitals per protegir els dispositius, les dades personals, la salut i el medi ambient i per prendre consciència de la importància i necessitat de fer un ús crític, legal, segur, saludable i sostenible d’aquestes tecnologies.

Coneixements, habilitats o actituds sobre les competències triades

3.3. Publicar creacions digitals a la xarxa restringida de manera reflexiva i responsable, tenint en compte la visibilitat que tindrà.

És important que sàpiguen que poden fer servir YouTube també com a canal privat. Han d’aprendre a fer servir les eines d’una manera adequada sense la necessitat d’exposar-se.

4.2. Utilitzar els recursos digitals de manera legal, en entorns personals
i educatius amb l’acompanyament del o de la docent.

4.3. Fer un ús responsable de la identitat digital, respectant la dels altres i denunciant actituds inadequades en l’ús de les tecnologies.

L’ús de l’aplicació YouTube serà exclusivament educatiu i com a mitjà per emmagatzemar i compartir vídeos amb un cert pes. En aquest cas, per qüestions de l’edat i de permisos, l’alumnat no pot publicar vídeos en obert a YouTube. Tampoc no podran compartir els enllaços dels companys, si és que hi tenen accés. (L’activitat es podria fer amb l’opció “Fòrum” de Moodle)

Nivell educatiu

2n ESO

Criteri d’avaluació 1:

Publicar un vídeo a YouTube amb configuració de privadesa avançada perquè sigui “ocult” i només el pugui veure qui tingui l’enllaç.  Compartir el vídeo mitjançant enllaç per Moodle. 

  • AE
    • Publica el vídeo a YouTube amb la configuració de privadesa avançada correcta perquè només el pugui veure qui tingui l’enllaç. Comparteix l’enllaç per Moodle correctament.
  • AN 
    • Publica el vídeo a YouTube amb la configuració correcta, però el comparteix al GMail.
  • AS
    • Publica el vídeo a YouTube, però la configuració de privadesa no és la correcta i/o no comparteix l’enllaç per Moodle.
  • NA
    • No publica el vídeo a YouTube o no el comparteix.

Criteri d’avaluació 2:

Acceptar i complir el compromís d’utilitzar YouTube només amb una finalitat acadèmica amb l’opció de privadesa pactada amb la docent. No compartir l’enllaç fora de l’àmbit escolar. No compartir l’enllaç de cap company o companya de la classe. 

  • AE
    • Accepta i compleix el compromís d’utilitzar YouTube només amb una finalitat acadèmica, respecta l’opció de privadesa pactada amb la docent i no comparteix cap enllaç fora de l’àmbit escolar ni de cap company o companya.
  • AN
    • Accepta i compleix el compromís, però té algun descuit puntual sense conseqüències greus.
  • AS
    • Accepta el compromís, però comet alguna falta, com compartir l’enllaç amb algú de fora de l’àmbit escolar o d’un company o companya, encara que ho corregeixi després.
  • NA
    • No accepta o no compleix el compromís: comparteix l’enllaç inadequadament o no respecta la privadesa pactada.