• Activitat Original:
Activitat Descripció de l’activitat d’aprenentatge i d’avaluació
Activitats d’aplicació

Apliquem el que hem après

Reconeixement de Dones Emprenedores

Cada grup ha de seleccionar una dona emprenedora rellevant i investigar les seves contribucions al món dels negocis. Han de preparar una presentació o informe sobre aquesta dona i com ha influït en la societat.

L’activitat original triada es basa en seleccionar una dona emprenedora i realitzar un informe per escrit sobre les seves contribucions al món dels negocis en grups de 3-4 alumnes.

Per tal d’afavorir la inclusió dels alumnes amb dificultats de visió, l’activitat s’ampliarà i es demanarà als alumnes que preparin un vídeo de presentació basat en el seu informe inicial amb la informació sintetitzada, lletres més grans, combinació adient del color de la lletra, etc.

 

  • Necessitats d’Inclusió:

A l’aula tenim tres alumnes amb discapacitats visuals: són alumnes que tenen problemes de visió en major o menor grau. Per tant, l’objectiu de l’aprenentatge s’haurà de focalitzar en adaptar les activitats per tal de que tot el grup classe pugui participar plenament en l’activitat proposada.

Abans de començar l’activitat es donarà unes pautes als alumnes perquè sàpiguen com han de preparar les diapositives del vídeo que han de presentar. Per exemple: utilitzar contrast de color adequat i de mida llegible o crear un disseny lògic.

  • Eina Digital:

Per poder dur a terme l’activitat es realitzarà un vídeo de presentació mitjançant Canva amb la condició que haurà de tenir accessibilitat visual com amplificadors de text,  opcions de contrast visual ajustable, informació sintetitzada, etc. Per tal de superar les barreres identificades i fer l’activitat més accessible a tot el grup classe.

 

  • Modificació de l’Activitat:

Inicialment es proposava fer un informe per escrit sobre un tema de les contribucions de les dones emprenedores en grups de 3-4 alumnes, al afegir una eina digital com la creació d’un vídeo mitjançant Canva. No només s’estimula l’aprenentatge cooperatiu, sinó que també afavoreix l’accessibilitat a que tots els alumnes puguin realitzar qualsevol activitat encara que tinguin alguna dificultat, donant lloc a la inclusió. Sense deixar de banda, la solidaritat i l’empatia amb els altres companys, ja que no tots som iguals, ni tenim les mateixes capacitats, però si treballem en equip i som solidaris amb les mancances de la resta de companys podrem assolir satisfactòriament els objectius d’aprenentatge plantejats.

L’ús de les eines digitals adaptades per a cada situació (per accessibilitat visual, auditiva o de ritme) potencien la inclusió i facilita la igualtat per a tots els alumnes. Oferir eines per superar les barreres d’entrada estimula la motivació de l’alumnat i millora el vincle entre el professorat i l’alumnat, ja que l’alumne percep l’acompanyament que se li està donant en el seu procés d’aprenentatge.

  • Reflexió en format àudio

Reflexió