En base a la meva SdA:
Definició de l’activitat
Dins de la meva SdA he triat l’activitat d’aplicació per donar reconeixement a les dones emprenedores. Per fer-ho els alumnes hauran de crear grups de 3-4 persones, cada grup haurà de seleccionar una dona emprenedora rellevant i investigar les seves contribucions al món dels negocis. Hauran de preparar una presentació mitjançant una infografia sobre aquesta dona i l’hauran de presentar a la resta de companys.
Reflexió per al disseny de l’activitat
- Quina situació d’ensenyament-aprenentatge has seleccionat? Les competències digitals s’inclouen dins d’una activitat més extensa? Definiu les característiques generals de la situació seleccionada. La situació d’ensenyament-aprenentatge ha sigut la de fer una presentació mitjançant una infografia. Per tant, s’aprofunditza en l’activitat perquè els alumnes milloren la seva competència digital docent mitjançant la cerca d’informació contrastada i la presentació d’una dona emprenedora i la seva contribució al món dels negocis mitjançant una eina digital com les infografies de Canva.
- Quines competències digitals de l’alumnat treballareu? Trieu-ne almenys dues. L’alumnat a través de l’alfabetització mediàtica treballarà la creació de continguts fent una exposició sobre una dona emprenedora amb un anàlisi crític de la informació. També ho podrà fer a través de la tria d’algunes eines de verificació de la informació disponible, per tal de que els alumnes busquin la informació en fonts fiables i contrastades.
- Quins coneixements, habilitats o actituds sobre les competències triades entren en joc? Quins temes i continguts es tracten? Els coneixements, habilitats o actituds que es busca en l’alumnat són: poder fer cerques avançades a Internet atenent a criteris de validesa, gestionar i utilitzar el seu propi entorn personal digital per construir nou coneixement, interactuar mitjançant eines virtuals per comunicar-se i treballar col·laborativament, i identificar riscos i prendre mesures en l’ús de les tecnologies digitals. Els continguts que es tracten giren entorn a l’emprenedoria i el paper de les dones, i la contribució que han fet aquestes al món dels negocis
- Quins nivells d’aplicació de competència digital requereix a l’alumnat per realitzar aquesta activitat? Calen coneixements o habilitats digitals previs?
- Conèixer continguts per tal de poder fer una bona cerca de la informació que busquem.
- Posar en pràctica habilitats de selecció, de filtratge, fer una cerca en fonts fiables ens pot ajudar a fer aquesta selecció.
- Analitzar de forma crítica la selecció de continguts, ja que no tota la informació que circula per Internet és vàlida.
- Treballar en equip: col·laborar amb altres companys, per tal de poder desenvolupar competències més enllà del treball individual.
- Desenvolupar aplicacions informàtiques senzilles i solucions tecnològiques creatives, per tal de poder exposar la informació. Per tant, és necessari tenir uns coneixements i habilitats digitals prèvies per tal de dur a terme l’activiat.
- Quins requisits tècnics seran necessaris? Cal una selecció d’eines o aplicacions per realitzar la pràctica? Seran necessaris tot un seguit de requisits tècnics com tenir uns coneixements digitals, tenir accés a Internet, saber fer cerques per Internet, conèixer eines digitals que ens ajudin a realitzar la nostra pràctica, com per exemple: Canva, Genially
- Quins coneixements tècnics sobre gestió de continguts i configuració d’eines cal tenir i/o desenvolupar per aquesta proposta didàctica. Per tal de dur a terme aquesta activitat els alumnes necessiten saber com funcionen eines com Canva, Genially o altres eines conegudes pels alumnes per tal de poder realitzar una infografia.
- Es poden incloure aspectes de ciberseguretat i protecció de dades? De quina forma els integreu? En aquesta activitat es poden incloure aspectes de ciberseguretat i protecció de dades acompanyant als alumnes amb tot un seguit de consells per tal de protegir-los quan fan cerques per Internet. Per exemple: oferint cercadors de confiança per trobar la informació, alertant als alumnes de que no es poden donar dades personals a les xarxes a no ser que sigui estrictament necessari, què cal fer en cas de suplantació d’identitat, quins accessos a les nostres dades autoritzem quan instal·lem una aplicació, com han de ser les seves contrasenyes, etc.
Deixa un comentari