En base a la meva SdA:

Definició de l’activitat

Dins de la meva SdA he triat l’activitat d’aplicació per donar reconeixement a les dones emprenedores. Per fer-ho els alumnes hauran de crear grups de 3-4 persones, cada grup haurà de seleccionar una dona emprenedora rellevant i investigar les seves contribucions al món dels negocis. Hauran de preparar una presentació mitjançant una infografia sobre aquesta dona i l’hauran de presentar a la resta de companys.

Reflexió per al disseny de l’activitat

  1. Quina situació d’ensenyament-aprenentatge has seleccionat? Les competències digitals s’inclouen dins d’una activitat més extensa? Definiu les característiques generals de la situació seleccionada.                                          La situació d’ensenyament-aprenentatge ha sigut la de fer una presentació mitjançant una infografia. Per tant, s’aprofunditza en l’activitat perquè els alumnes milloren la seva competència digital docent mitjançant la cerca d’informació contrastada i la presentació d’una dona emprenedora i la seva contribució al món dels negocis mitjançant una eina digital com les infografies de Canva.
  2. Quines competències digitals de l’alumnat treballareu? Trieu-ne almenys dues.                                                                                                                                          L’alumnat a través de l’alfabetització mediàtica treballarà la creació de continguts fent una exposició sobre una dona emprenedora amb un anàlisi crític de la informació. També ho podrà fer a través de la tria d’algunes eines de verificació de la informació disponible, per tal de que els alumnes busquin la informació en fonts fiables i contrastades.
  3. Quins coneixements, habilitats o actituds sobre les competències triades entren en joc? Quins temes i continguts es tracten?                                                    Els coneixements, habilitats o actituds que es busca en l’alumnat són: poder fer cerques avançades a Internet atenent a criteris de validesa, gestionar i utilitzar el seu propi entorn personal digital per construir nou coneixement, interactuar mitjançant eines virtuals per comunicar-se i  treballar col·laborativament, i identificar riscos i prendre mesures en l’ús de les tecnologies digitals.                                                                                                                 Els continguts que es tracten giren entorn a l’emprenedoria i el paper de les dones, i la contribució que han fet aquestes al món dels negocis
  4. Quins nivells d’aplicació de competència digital requereix a l’alumnat per realitzar aquesta activitat? Calen coneixements o habilitats digitals previs?
    1. Conèixer continguts per tal de poder fer una bona cerca de la informació que busquem.
    2. Posar en pràctica habilitats de selecció, de filtratge, fer una cerca en fonts fiables ens pot ajudar a fer aquesta selecció.
    3. Analitzar de forma crítica la selecció de continguts,  ja que no tota la informació que circula per Internet és vàlida.
    4. Treballar en equip: col·laborar amb altres companys, per tal de poder desenvolupar competències més enllà del treball individual.
    5. Desenvolupar aplicacions informàtiques senzilles i solucions tecnològiques creatives, per tal de poder exposar la informació.                                                                                                                                                                                  Per tant, és necessari tenir uns coneixements i habilitats digitals prèvies per tal de dur a terme l’activiat.
  5. Quins requisits tècnics seran necessaris? Cal una selecció d’eines o aplicacions per realitzar la pràctica?                                                                              Seran necessaris tot un seguit de requisits tècnics com tenir uns coneixements digitals, tenir accés a Internet, saber fer cerques per Internet, conèixer eines digitals que ens ajudin a realitzar la nostra pràctica, com per exemple: CanvaGenially
  6. Quins coneixements tècnics sobre gestió de continguts i configuració d’eines cal tenir i/o desenvolupar per aquesta proposta didàctica.               Per tal de dur a terme aquesta activitat els alumnes necessiten saber com funcionen eines com Canva,  Genially o altres eines conegudes pels alumnes per tal de poder realitzar una infografia.
  7. Es poden incloure aspectes de ciberseguretat i protecció de dades? De quina forma els integreu?                                                                                                           En aquesta activitat es poden incloure aspectes de ciberseguretat i protecció de dades acompanyant als alumnes amb tot un seguit de consells per tal de protegir-los quan fan cerques per Internet. Per exemple: oferint cercadors de confiança per trobar la informació, alertant als alumnes de que no es poden donar dades personals a les xarxes a no ser que sigui estrictament necessari, què cal fer en cas de suplantació d’identitat, quins accessos a les nostres dades autoritzem quan instal·lem una aplicació, com han de ser les seves contrasenyes, etc.