Polítiques comunicatives del centre:
Al centre educatiu hi ha un grup de treball que vetlla per al desenvolupament de la competència digital. Entre els objectius assolits en la competència digital hi trobem: la millora de la competència i cultura digital de les famílies i el desenvolupament del benestar digital de l’alumnat. En quant als objectius en els que cal seguir treballant, hi trobem: dissenyar una línia d’avaluació digital que afavoreixi l’educació inclusiva i potenciar el pensament computacional i la robòtica al centre. Per a seguir treballant en aquests objectius, s’han posat en marxa formacions de competència digital docent i robòtica, així com altres iniciatives del centre per treballar la competència digital amb l’alumnat.
En relació a les polítiques comunicatives del centre, per a la informació dirigida a tot l’alumnat s’utilitza el TokApp, al qual tenen accés els tutors i les tutores. També hi ha les xarxes socials i la web de l’escola. En el que refereix a informacions més individuals, s’utilitza l’agenda dels infants, el correu electrònic, trucades telefòniques o cites presencials.
Entre el professorat, les comunicacions es fan via el correu electrònic (l’intern de centre o l’xtec).D’altra banda, tot el claustre té accés al calendari del centre, en el qual s’hi anoten les sortides, les festes i les formacions. També s’utilitza el drive per a compartir les diferents activitats i informacions d’escola.
Pel que fa a la comunicació amb l’alumnat s’utilitzen les aplicacions de google com el classroom o el correu electrònic (a partir de 3r de primària). Són espais en els que es comparteix amb ells tasques digitals.
Exemple de comunicació entre docents:
En aquest cas, es tracta d’un correu de l’equip directiu dirigit a tots els docents que formen part del claustre. 
Exemple de comunicació docent-alumnat:
Aquest és un exemple del classroom amb l’alumnat de 4t de primària. En aquest espai els hi comparteixo totes aquelles activitats que desenvoluparem a la classe perquè hi puguin tenir accés des del seu correu. Les activitats estan programades, de manera que es pengen de forma automàtica quan les han de fer.

En l’exemple del correu compartit entre docents, les mesures de protecció de dades, seguretat física i psicològica de l’alumnat i el benestar digital són les següents:
- Utilització dels correus oficials (xtec o intern de centre) per a compartir informacions de centre.
- No incloure dades personals de l’alumnat a no ser que sigui indispensable.
En relació a les estratègies de col·laboració vinculades a processos de coordinació i/o participació interna del centre, el correu és una eina que serveix per a comunicar aquells aspectes rellevants que cal tenir en compte, així com compartir informacions, formacions o reunions.
En el cas del classroom, les mesures de protecció de dades, seguretat física i psicològica de l’alumnat i el benestar digital són les següents:
- Només l’alumnat i els docents autoritzats tenen accés a l’entorn de Google Classroom.
- Establiment de normes per a l’ús de comentaris i interaccions. Els comentaris no adients, són esborrats del classroom per evitar conflictes.
- Per evitar una sobrecàrrega d’informació, les activitats es programen perquè es publiquin a l’hora de fer l’activitat.
Pel que fa a les estratègies de col·laboració vinculades a processos de coordinació i/o participació interna del centre, el classroom permet compartir amb altres docents aquest espai, facilitant el treball cooperatiu dins la mateixa aula virtual. A més, aquest entorn virtual permet compartir missatges amb els seus participants, de manera que es pot establir un contacte amb i entre l’alumnat.
Deixa un comentari