Qui viu més a prop de l’escola?
ACTIVITAT INICIAL:
En un mapa imprès marquem on viuen els infants i on està l’escola. A partir d’aquí, fem estimacions sobre qui viu més a prop, més lluny… Després ho comprovem amb sistemes de mesura no-convencionals.
MODIFICACIÓ AMB EINA DIGITAL:
- Identificació de barreres i necessitats d’adaptació
En aquest cas, em centro en les possibles dificultats que es poden trobar infants de 5 anys amb necessitats d’adaptació al ritme. El fet d’elaborar aquesta activitat amb un mapa imprès implica un treball conjunt que no permet explorar de forma autònoma i sense suport. Això, pot comportar que els infants es puguin frustrar amb aquestes tasques, en no comprendre la distància, no saber on col·locar els cordills per medir i pel fet de tenir molts punts diferents marcats al mapa.
- Eina digital seleccionada:
Per aquesta activitat he escollit fer ús de les taules i utilitzar el Google Maps amb el mode Street View. Aquesta aplicació permet posar l’adreça dels infants i marcar el recorregut que fan. A més, els infants, poden utilitzar el mode Street View per realitzar el mateix trajecte que fan de casa seva a l’escola amb imatges reals, ja que pot ser, que amb el mapa els costi més situar-se i no el comprenguin. Aquesta eina, també ens dona les distàncies entre dos punts.
- Modificació de l’activitat:
Ensenyem les possibilitats d’aquesta eina amb l’utilització d’aquesta aplicació a la pissarra digital. Després, un cop els infants han après el funcionament d’aquesta eina els deixem treballar de manera autònoma.
Per parelles, els donem una tauleta. Posem l’adreça d’un dels infants i la de l’escola, els podem el mode Street View i els demanem que facin el seu recorregut. Després, un cop hagin arribat, els fem anotar la distància entre aquests dos punts (la posa a la mateixa aplicació), fem el mateix amb l’adreça de l’altre infant.
Un cop tinguem les diferents distàncies compararem els números i parlarem sobre quines són més curtes i, per tant més properes a l’escola; i quines són més llargues i, per tant, més llunyanes a l’escola.
Si es vol fer ús dels sistemes de mesura no convencionals, es poden fer captures dels mapes (amb els punts marcats) i utilitzar un cordill per fer les mesures, pams…
Aquesta activitat permet que l’alumnat pugui treballar en parelles, tot fomentant la interacció social i l’aprenentatge compartit. A més, permet que els infants puguin anar al seu ritme, de manera que és una eina flexible. Per últim, aquesta eina facilita la comprensió dels mapes per a tots els infants.
- Preparació de l’eina digital:
En aquesta activitat ni cal crear cap eina digital, sinó que cal utilitzar una aplicació de google amb el format que deixo enllaçat.
Reflexió sobre l’ús d’eines digitals amb els infants.
En el següent enllaç trobareu una presentació amb àudio en la qual es plantegen els desafiaments de l’ús de les eines digitals, les estratègies efectives i l’empoderament de l’alumnat.
Deixa un comentari