Activitat de realització a l’aula: creació d’un Memory Game sobre els adjectius de personalitat

Aquestes dues tasques formen part de la Situació d’aprenentatge “My ideal holidays”, treballada a la matèria d’anglès, a 2n d’ESO.

  • 1) Enunciat:

Creeu, treballant en parelles, un Memory Game en línia fent servir els adjectius de descripció treballats a la unitat. Per crear el vostre joc, haureu de fer servir l’ordinador o la tauleta. Una vegada estigui creat el vostre memory, compartiu el link en el taulell d’anuncis del Classroom. Després, haureu de jugar als Memory Games creats pels vostres companys.

  • 2) Competències específiques i objectius d’aprenentatge:

Matèria: Anglès com a llengua estrangera (curs: 2n d’ESO)

  • Competències específiques:
    1. C5: Produir textos escritos i multimodals, aplicant estratègies de planificació, revisió, correcció i edició.
    2. C8: Mediar entre dues llengües, fent servir estratègies i coneixement senzills per a explicar conceptes o simplificar missatges.
    3. Competències Clau: Competència digital (CD), Competència personal, social i d’aprendre a aprendre (CPSAA), i Competència plurilingüe (CP).
  • Objectius d’aprenentatge:
    1. Identificar i utilitzar adjectius de manera adequada en anglès i en català.
    2. Crear un Memory Game digital utilitzant adjectius en anglès i català.
    3. Fomentar la interacció i la competència sana entre els companys mitjançant el joc en línia.
    4. Millorar les habilitats digitals a través de l’ús d’una eina interactiva per a la creació de jocs.

3) Recursos digitals:

Els alumnes faran servir la plataforma en línia Puzzel.org que permet crear Memory Games de manera senzilla. El link per accedir a la plataforma és el següent: https://puzzel.org/en 

4) Tasques a realitzar:

Introducció:

  • Comencem la sessió amb una breu revisió dels adjectius treballats en la classe anterior. Es faran preguntes als alumnes per recordar els adjectius i els seus significats.
  • Els alumnes veuran un exemple pràctic de com funciona un Memory Game, amb dues opcions: un que relaciona adjectius amb la seva traducció i un altre que els relaciona amb imatges. Aquest exemple es mostrarà a través d’un projector o panell interactiu.
  1. Creació del Memory Game:
    • Un cop entès el funcionament, els alumnes s’agrupen en parelles i utilitzaran els seus dispositius per crear el seu propi Memory Game online amb la web (un mínim de 10 parelles). 
    • Un cop siguin al web han de construir el seu memory fent servir una a una les pestanyes Start-Settings-Publish
    • Els alumnes poden personalitzar els seus jocs amb més adjectius i imatges, segons el temps disponible i les seves preferències.
  2. Competència i competició:
    • Un cop els grups hagin creat els seus Memory Games, es compartirà l’enllaç de cada joc amb la resta de la classe en el taulell d’anuncis del classroom.
    • Els alumnes jugaran als Memory Games creats pels seus companys. El joc es farà en mode competitiu, buscant qui recorda més parelles en menys temps.

 

Activitat per a la realització autònoma a casa: Preparació d’una presentació sobre les vostres vacances ideals

  • 1) Enunciat:

Aquesta setmana, treballareu a casa en una presentació sobre les vostres vacances ideals. Haureu de dissenyar el vostre viatge somiat, fent servir el vocabulari i els adjectius de descripció de la unitat i el temps verbal del futur (will/won’t + infinitiu), i preparar una presentació en PowerPoint, Canva o Genially que utilitzareu per exposar la informació de manera clara i visual. Aquesta tasca s’haurà de presentar posteriorment de manera oral.

  • 2) Competències específiques i objectius d’aprenentatge:

  • C3: produir textos orals i multimodals
  • C5: produir textos escrits i multimodals
  • C6: buscar informació de diverses fonts 
  • Competències clau: competència digital (CD), competència emprenedora (CE), competència personal, social i d’aprendre a aprendre (CPSAA)

Objectius d’aprenentatge:

  1. Utilitzar el vocabulari relacionat amb les vacances (tipus de viatge, mitjans de transport, allotjament, activitats, etc.) de manera coherent i fluïda.
  2. Crear una presentació visual atractiva i clara amb paraules clau i imatges per explicar el viatge de manera efectiva.
  3. Practicar l’exposició oral en anglès utilitzant el temps futur (will / won’t).
  4. Fomentar l’ús de recursos digitals per organitzar i presentar informació de manera creativa.

3) Recursos digitals:

  1. Canva, Genially o Google Slides per crear presentacions visuals amb imatges i paraules clau (https://www.canva.com/ , https://genially.com/es/ )
  2. Skyscanner – per cercar vols i informació sobre preus (https://www.skyscanner.es/).
  3. Booking.com – per cercar allotjament (https://www.booking.com/).

4) Tasques a realitzar:

  1. Recerca prèvia (dia 1):
    • Investigueu el país i la ciutat on voleu viatjar. Utilitzeu el mapa per ubicar-lo i descriure on es troba (nord, sud, costa, interior).
    • Cerqueu informació sobre els vols i els preus en Skyscanner.
    • Trobeu un allotjament adequat (hotel, apartament, etc.) a Booking.com i anoteu els preus.
  2. Creació de la presentació (dia 2):
    • Creeu una presentació en Canva (o PowerPoint) amb les següents diapositives:
      1. Introducció: Els vostres noms i el viatge que proposareu.
      2. Ubicació: Descriviu on està el país/ciutat.
      3. Tipus de viatge: Expliqueu quin tipus de viatge fareu (cultural, aventura, relaxant, etc.).
      4. Transport: Detalleu quin mitjà de transport utilitzareu, les dates i els preus dels vols.
      5. Allotjament: Indiqueu on us allotjareu (hotel, apartament, etc.) i el preu.
      6. Què fer: Menció de les activitats o llocs d’interès que visitareu.
      7. Preu final: La suma total del viatge (vols + allotjament).
      8. Conclusió: Per què heu escollit aquest viatge.
  3. Redacció del text (dia 3):
    • Escriviu el text que explicareu durant la presentació a Google Drive. El text ha de ser en temps futur, utilitzant “will / won’t + infinitive”.
    • El text ha de ser senzill, amb frases curtes que es poden recordar fàcilment. 
  4. Enviament (dia 4):
    • Entregueu el document de Google Drive amb el vostre text i la presentació en format PDF al Classroom. 

 

 

REFLEXIONS

El disseny d’activitats que inclouen els recursos digitals per a realitzar l’aula i per a realitzar a casa té avantatges i inconvenients. Els avantatges del treball a l’aula són la interacció immediata amb els alumnes, ja que permet resoldre dubtes de manera ràpida i eficaç, així com el treball en grup. No obstant això, també hi ha desavantatges, com el temps limitat i les possibles dificultats tecnològiques. En canvi, les activitats a casa permeten als alumnes treballar de manera autònoma i amb més temps, però depenen de la seva disciplina i de l’accés a recursos digitals, tenint en compte que pot ser no tots tenen accés a Internet, o no disposen d’un ordinador personal. En ambdós casos, cal tenir en compte el nivell i les dificultats de l’alumnat, així com si l´ús que fan dels recursos digitals és adequat per garantir un aprenentatge efectiu.