L’activitat plantejada, com ja es va explicar al mòdul 1, consisteix en la creació d’una presentació oral sobre un viatge somiat. L’alumnat de 2n d’ESO haurà de planificar unes vacances ideals, investigant aspectes com el destí, el transport, l’allotjament i les activitats que volen fer. Aquesta informació s’haurà de presentar en format digital (Canva, PowerPoint o Genially) i s’haurà d’explicar oralment en anglès, utilitzant el temps verbal futur i el vocabulari treballat a l’aula. La tasca inclou una part de recerca, una de redacció del guió i una d’exposició oral, fomentant competències lingüístiques, digitals i personals.
Per avaluar aquesta activitat, he dissenyat una rúbrica breu amb quatre nivells d’assoliment (no assoliment – NA – , assoliment satisfactori – AS – , assoliment notable – AN – i assoliment excel·lent – AE) i cinc criteris que s’han de valorar: producció oral (C3), producció escrita i multimodal (C5), recerca d’informació (C6), competència digital (CCD) i competència emprenedora (CCE).
Aquesta rúbrica s’ha creat amb l’eina digital CoRubrics, que permet una avaluació personalitzada, clara i compartida amb l’alumnat. A més, permet també el retorn formatiu i visualitza el progrés dels alumnes de manera accessible i segura. El tipus d’avaluació aplicat serà formatiu i sumatiu: formatiu durant el procés (autoavaluació amb CoRubrics) i sumatiu en la valoració final de la tasca per part del professorat.
Al següent enllaç es pot visualitzar la rúbrica elaborada amb aquesta eina.
Deixa un comentari