Les tecnologies escollides per a realitzar aquesta tasca són Clickedu, Classroom, Corubrics i Talk&Comment. A continuació, s’explica detalladament què permeten aquestes eines i quins criteris s’han seleccionat per escollir aquestes eines.

  1. Per a les famílies: CLICKEDU

Clickedu facilita la comunicació entre el centre i les famílies de manera segura i organitzada. Aquestes poden consultar informes d’avaluació, observacions del professorat, possibles incidències, assistència, tasques pendents i altres informacions rellevants. Els criteris principals per escollir aquesta plataforma són els següents:

Criteris didàctics

  • Organització clara de la informació sobre el progrés dels alumnes.
  • Orientació a l’aprenentatge, ja que ajuda a les famílies a acompanyar el procés educatiu, i no sols informa del resultats dels exàmens. 
  • Retroacció regular i en temps real sobre la situació de l’alumne.

Criteris ètics

  • Privacitat i confidencialitat: garanteix un accés segur a les dades personals.
  • Justícia i igualtat d’informació per a totes les famílies.
  • Comunicació oberta i canalitzada entre el centre i la família.

Criteris tècnics

  • Registre d’activitat: permet el seguiment de tasques, incidències, assistència, etc.
  • Accessibilitat multiplataforma: es pot accedir des de diversos dispositius.

 

  1. GOOGLE CLASSROOM (per a l’alumnat)

Classroom ofereix retroacció directa i ràpida a les tasques. El professorat pot aportar suggeriments concrets, fer preguntes i  proposar millores abans de l’avaluació final. També permet compartir recursos personalitzats, material, activitats, etc. Els criteris seleccionats són els següents:

Criteris didàctics

  • Clarificació dels objectius mitjançant instruccions clares i contextualitzades.
  • Retroacció en temps real i regular, útil per corregir i millorar al moment.
  • Personalització de la retroacció segons les necessitats i nivell dels alumnes.

Criteris ètics

  • Responsabilitat del docent en el retorn individual.
  • Justícia perquè permet oferir la mateixa qualitat de feedback a tot l’alumnat.
  • Privacitat assegurada dins l’entorn escolar.

Criteris tècnics

  • Registre d’activitat (permet registrar lliuraments, revisions, etc.).
  • Interactivitat: possibilitat de respondre als comentaris i publicar informació al mur.
  • Reutilització de materials, tasques i rúbriques.

 

  1. CORUBRICS (per a l’alumnat)

Aquesta eina permet avaluar i donar retroacció mitjançant rúbriques digitals compartides. Els alumnes poden rebre comentaris personalitzats així com formar part de la coavaluació i autoavaluació. Els criteris escollits són els següents:

Criteris didàctics

  • Clarificació de criteris i objectius d’aprenentatge mitjançant rúbriques.
  • Retroacció constructiva sobre punts forts i aspectes que es poden millorar.
  • Significació de la retroacció dins l’activitat.

Criteris ètics

  • Equitat i justícia en avaluar amb criteris clars i comuns per a tothom.
  • Privacitat i fiabilitat en el procés d’avaluació compartit entre docent i alumne.
  • Participació activa i responsable dels alumnes en el procés d’avaluació.

Criteris tècnics

  • Visualització gràfica clara del progrés.
  • Reutilització de rúbriques per altres activitats o cursos.
  • Interactivitat: coavaluació i autoavaluació entre companys.

 

  1. TALK & COMMENT (per a l’alumnat)

Aquesta eina permet afegir feedback oral als treballs digitals. És especialment útil per a alumnes amb dificultats de lectura o per fer el retorn més proper i personalitzat. En el meu cas (com a docent d’anglès) pot ser útil per corregir la pronunciació en tasques de producció oral. Els criteris seleccionats són els següents: 

Criteris didàctics

  • Personalització del retorn: possibilitat d’adaptar el feedback al perfil de l’alumne.
  • Retroacció constructiva i més clara, fomentant l’empatia.
  • Orientació a la millora de l’aprenentatge, no només a la correcció.

Criteris ètics

  • Inclusivitat: útil per a alumnes amb necessitats educatives específiques
  • Comunicació propera
  • Responsabilitat docent en fer un retorn respectuós i motivador.

Criteris tècnics

  • Accessibilitat: permet escoltar el retorn tantes vegades com es vulgui.
  • Interactivitat: l’alumne pot escoltar, reflexionar i respondre si cal.