Les tecnologies escollides per a realitzar aquesta tasca són Clickedu, Classroom, Corubrics i Talk&Comment. A continuació, s’explica detalladament què permeten aquestes eines i quins criteris s’han seleccionat per escollir aquestes eines.
- Per a les famílies: CLICKEDU
Clickedu facilita la comunicació entre el centre i les famílies de manera segura i organitzada. Aquestes poden consultar informes d’avaluació, observacions del professorat, possibles incidències, assistència, tasques pendents i altres informacions rellevants. Els criteris principals per escollir aquesta plataforma són els següents:
Criteris didàctics
- Organització clara de la informació sobre el progrés dels alumnes.
- Orientació a l’aprenentatge, ja que ajuda a les famílies a acompanyar el procés educatiu, i no sols informa del resultats dels exàmens.
- Retroacció regular i en temps real sobre la situació de l’alumne.
Criteris ètics
- Privacitat i confidencialitat: garanteix un accés segur a les dades personals.
- Justícia i igualtat d’informació per a totes les famílies.
- Comunicació oberta i canalitzada entre el centre i la família.
Criteris tècnics
- Registre d’activitat: permet el seguiment de tasques, incidències, assistència, etc.
- Accessibilitat multiplataforma: es pot accedir des de diversos dispositius.
- GOOGLE CLASSROOM (per a l’alumnat)
Classroom ofereix retroacció directa i ràpida a les tasques. El professorat pot aportar suggeriments concrets, fer preguntes i proposar millores abans de l’avaluació final. També permet compartir recursos personalitzats, material, activitats, etc. Els criteris seleccionats són els següents:
Criteris didàctics
- Clarificació dels objectius mitjançant instruccions clares i contextualitzades.
- Retroacció en temps real i regular, útil per corregir i millorar al moment.
- Personalització de la retroacció segons les necessitats i nivell dels alumnes.
Criteris ètics
- Responsabilitat del docent en el retorn individual.
- Justícia perquè permet oferir la mateixa qualitat de feedback a tot l’alumnat.
- Privacitat assegurada dins l’entorn escolar.
Criteris tècnics
- Registre d’activitat (permet registrar lliuraments, revisions, etc.).
- Interactivitat: possibilitat de respondre als comentaris i publicar informació al mur.
- Reutilització de materials, tasques i rúbriques.
- CORUBRICS (per a l’alumnat)
Aquesta eina permet avaluar i donar retroacció mitjançant rúbriques digitals compartides. Els alumnes poden rebre comentaris personalitzats així com formar part de la coavaluació i autoavaluació. Els criteris escollits són els següents:
Criteris didàctics
- Clarificació de criteris i objectius d’aprenentatge mitjançant rúbriques.
- Retroacció constructiva sobre punts forts i aspectes que es poden millorar.
- Significació de la retroacció dins l’activitat.
Criteris ètics
- Equitat i justícia en avaluar amb criteris clars i comuns per a tothom.
- Privacitat i fiabilitat en el procés d’avaluació compartit entre docent i alumne.
- Participació activa i responsable dels alumnes en el procés d’avaluació.
Criteris tècnics
- Visualització gràfica clara del progrés.
- Reutilització de rúbriques per altres activitats o cursos.
- Interactivitat: coavaluació i autoavaluació entre companys.
- TALK & COMMENT (per a l’alumnat)
Aquesta eina permet afegir feedback oral als treballs digitals. És especialment útil per a alumnes amb dificultats de lectura o per fer el retorn més proper i personalitzat. En el meu cas (com a docent d’anglès) pot ser útil per corregir la pronunciació en tasques de producció oral. Els criteris seleccionats són els següents:
Criteris didàctics
- Personalització del retorn: possibilitat d’adaptar el feedback al perfil de l’alumne.
- Retroacció constructiva i més clara, fomentant l’empatia.
- Orientació a la millora de l’aprenentatge, no només a la correcció.
Criteris ètics
- Inclusivitat: útil per a alumnes amb necessitats educatives específiques
- Comunicació propera
- Responsabilitat docent en fer un retorn respectuós i motivador.
Criteris tècnics
- Accessibilitat: permet escoltar el retorn tantes vegades com es vulgui.
- Interactivitat: l’alumne pot escoltar, reflexionar i respondre si cal.
Deixa un comentari