L’elaboració d’unitats didàctiques és una de les tasques que el professorat ha d’abordar en els moments previs a la interacció amb els seus alumnes i les alumnes. En el document que a continuació els presentem, hem concretat una unitat didàctica desenvolupant catorze sessions i utilitzant el bàsquet com a contingut de referència.
La fonamentació en la qual ens hem donat suport per al desenvolupament de la unitat didàctica ha estat la que el currículum oficial contempla, és a dir, una concepció constructivista de l’aprenentatge. En conseqüència, i de forma prioritària, el disseny de les tasques hauria de provocar en l’alumnat la necessitat de prendre decisions buscant les solucions que consideri més factibles en funció de les diferents situacions de pràctica. Així mateix, hem explicitat algunes possibilitats de diàlegs amb l’alumnat, amb la intenció d’ajudar al professorat en la seva funció de guia i mediador del procés.
Atenent a la nostra concepció del currículum i de la funció del docent, amb la presentació d’aquest treball només pretenem ajudar al professorat en la seva tasca docent, traslladant la nostra experiència de la investigació que hem realitzat al respecte. Considerem que ha de ser el professorat qui concreti els diferents elements del procés d’ensenyament i aprenentatge en funció de les peculiaritats que se li presentin en la seva interacció amb els seus alumnes i alumnes, i utilitzant les idees aquí desenvolupades com una possibilitat més de realització que potser s’acostin a la seva pròpia realitat.
http://www.efdeportes.com/efd119/unidad-didactica-para-la-iniciacion-al-baloncesto.htm
Deixa un comentari