Per aquest motiu, esdevé imprescindible poder analitzar la pròpia pràctica docent, sumant-nos en l’esperit reflexiu i crític per tal de continuar evolucionant en el repte de la tasca docent i en la incorporació de les eines digitals.
En el meu cas, identifico diferents aspectes que assenyalo a continuació:
Punts forts de la meva pràctica docent:
- Interès per la formació contínua i l’adopció de noves eines digitals: un dels punts forts de la meva pràctica docent és la voluntat de conèixer i incorporar noves eines digitals. M’esforço per explorar nous formats i metodologies per millorar l’experiència d’aprenentatge dels estudiants.
- Capacitat per aplicar les eines digitals en l’estructura educativa: un altre punt fort de la meva pràctica és l’habilitat d’incorporar aquestes eines digitals en diferents àmbits, com la presentació de continguts, la planificació i l’avaluació. Conec la importància de seguir els principis del Disseny Universal per a l’Aprenentatge (DUA), presentant la informació en formats diversos per adaptar-me a les necessitats dels estudiants i fer el procés d’ensenyament-aprenentatge més inclusiu i efectiu.
Millores que puc assolir:
- Augmentar la seguretat i confiança en l’ús de noves eines digitals: tot i la meva predisposició per adoptar noves eines digitals, sovint em falta seguretat per sortir de la zona de confort i acabo recorrent a la metodologia que ja conec. Millorar aquesta confiança em permetria explorar més opcions i aprofitar tot el potencial de les eines emergents.
- Millorar el coneixement sobre ciberseguretat: una altra àrea de millora és aprofundir en la ciberseguretat, tant per comprendre millor els riscos digitals existents com per poder acompanyar l’alumnat a prevenir-los.
- Fomentar l’ús educatiu de les eines digitals: m’agradaria millorar en la capacitat de motivar l’alumnat a utilitzar les eines digitals enfocades en l’aprenentatge i objectius acadèmics durant l’horari escolar.
- Acompanyar l’alumnat en la comprensió crítica de la informació: molts estudiants accedeixen a les xarxes socials de forma indiscriminada i necessiten desenvolupar una actitud crítica per avaluar la veracitat i la fiabilitat de les fonts, pel que requereixo de més coneixement per poder fer un acompanyament acurat.
En conclusió, la meva pràctica docent requereix una actualització constant en competències digitals, ja que es tracta d’un àmbit fascinant que presenta grans oportunitats, però també alguns riscos. Tot i que el context educatiu i tecnològic evoluciona ràpidament, és imprescindible que nosaltres, com a docents, ens adaptem per acompanyar l’alumnat de manera adequada i segura en aquest procés de canvi.
Pel que fa a la formació escollida, existeix el curs certificat de Ciberseguretat a l’aula, en la que es treballen els següents aspectes:
1. La ciberseguretat des del punt de vista dels dispositius.
2. La ciberseguretat des del punt de vista de les dades i dels arxius.
3. La identitat i el perfil en el món digital.
4. Les qüestions relacionades amb el benestar i la salut dels usuaris de les noves tecnologies.
5. L’ètica i el civisme en l’entorn digital.
En relació a la formació destaco:
Deixa un comentari