A continuació s’especifiquen les eines digitals seleccionades per avaluar l’alumnat i una per les famílies:
1. Google Sites:
Aquesta eina l’empraria per poder recollir dades numèriques sobre el propi procés d’aprenentatge, per exemple amb escala Likert.
- Criteris Didàctics:
- Significació: Permet integrar continguts significatius que estan alineats amb el que es treballa a classe.
- Organització: Facilita la presentació ordenada i lògica dels materials, promovent la comprensió.
- Orientació a l’aprenentatge: Proporciona un espai per a la reflexió i la retroacció constructiva, ajudant a millorar el procés d’aprenentatge.
- Criteris Ètics:
- Privacitat: Garanteix que només les persones autoritzades puguin accedir als continguts.
- Justícia: Permet una retroacció equitativa per a tots els alumnes, independentment de les seves circumstàncies.
- Criteris Tècnics:
- Accessibilitat: És fàcilment accessible per a tots els alumnes i s’adapta a diferents capacitats.
- Estètica: Ofereix una interfície agradable i clara que facilita la navegació i l’ús.
2. Socrative
Empraria aquest sistema d’avaluació sumativa, doncs permet fer-ho de manera dinàmica i divertida a mode de joc en el que tots participen.
- Criteris Didàctics:
- Significació: Les activitats són útils per identificar i treballar conceptes clau de manera interactiva.
- Retroacció en temps real: Permet una avaluació immediata, ajudant els alumnes a entendre i corregir els seus errors al moment.
- Clarificació de l’objectiu: Els qüestionaris estan orientats als objectius d’aprenentatge, ajudant a centrar l’atenció en les prioritats educatives.
- Criteris Ètics:
- Privacitat: No requereix dades personals sensibles, garantint la seguretat de la informació dels alumnes.
- Integritat: Proporciona una retroacció honesta i fiable basada en els resultats obtinguts.
- Criteris Tècnics:
- Interactivitat: Fomenta la interacció entre alumnes i docents, millorant la comunicació educativa.
- Registre: Permet fer un seguiment del progrés dels alumnes amb registres accessibles per al professorat.
3. Padlet
L’aplicaria al final d’una situació d’aprenentatge per fer-ho de manera col·laborativa a l’aula i poder visualment plasmar els aprenentatges que s’han adquirit.
- Criteris Didàctics:
- Organització: Permet estructurar idees de manera col·laborativa i visual, afavorint la comprensió i el resum dels continguts.
- Retroacció constructiva: Promou comentaris grupals que reforcen els punts forts i proposen millores de manera significativa.
- Orientació a l’aprenentatge: Ajuda els alumnes a consolidar conceptes a través de la participació activa.
- Criteris Ètics:
- Privacitat: Configurable per garantir que només el grup-classe hi tingui accés.
- Comunicació: Ofereix un espai segur i obert per compartir idees, afavorint el respecte entre participants.
- Criteris Tècnics:
- Accessibilitat: Compatible amb diversos dispositius, fent-lo inclusiu per a tots els alumnes.
- Estètica: La interfície gràfica és intuïtiva i atractiva, fomentant la motivació per utilitzar-la.
4. Flipgrid (Famílies)
Proposaria una tasca en la que participessin les famílies a mode de debat conjuntament amb els seus fills, d’aquesta manera es facilita la seva participació i que no hagin de venir presencialment al centre.
- Criteris Didàctics:
- Significació: Facilita la connexió entre l’aprenentatge escolar i el context familiar, fent-lo més rellevant i significatiu.
- Interactivitat: Promou la participació activa de les famílies i el debat col·laboratiu a l’aula.
- Clarificació de l’objectiu: Els vídeos estan dirigits a complementar i reforçar els objectius educatius treballats.
- Criteris Ètics:
- Privacitat: Els vídeos es mantenen restringits a persones autoritzades, garantint la confidencialitat.
- Responsabilitat: El docent supervisa i controla el contingut per assegurar-ne l’adequació.
- Criteris Tècnics:
- Accessibilitat: És fàcil d’utilitzar per a famílies amb nivells diferents de competència digital.
- Focus: Ofereix un entorn lliure de publicitat o distraccions que puguin interferir en l’experiència educativa.
Deixa un comentari