A continuació s’especifiquen els reptes comunicatius que poden tenir les famílies dels col·lectius més vulnerables i el raonament pertinent en relació a les situacions que s’indiquen a continuació:

 

SITUACIÓ

REPTE I RAONAMENT

Comunicació digital escrita amb el tutor o la tutora. Accés limitat a tecnologia: algunes famílies poden no tenir dispositius adequats o una connexió a internet estable per mantenir una comunicació fluida amb el tutor o la tutora.

Manca de competències digitals: els familiars amb poca experiència en l’ús de correu electrònic o plataformes educatives poden trobar dificultats per expressar-se clarament o seguir el format establert.

Resposta a una convocatòria per votar digitalment els seus representants. Confusió amb el procés: la manca d’instruccions clares pot portar a errors o a l’abstenció per part de les famílies

Limitacions tecnològiques i formatives: famílies sense coneixements digitals suficients poden no saber com accedir o completar el procés de votació.

Entendre la web del centre i les activitats que s’hi presenten. Disseny i estructura poc accessibles: una pàgina web amb massa informació o mal organitzada pot dificultar trobar detalls importants sobre activitats o comunicacions.

Idioma i claredat: si la informació no està disponible en idiomes comprensibles per les famílies, poden quedar-se al marge de les activitats del centre.

Reunió virtual amb altres famílies de l’Associació de pares i mares. Problemes tècnics i logístics: algunes famílies poden no tenir equips adequats o un espai adequat per participar en reunions virtuals.

Barreres socials: la inseguretat per parlar davant d’altres famílies o la manca de confiança en la seva capacitat digital pot dificultar la participació activa.

Escoltar i veure el vídeo de la festa de fi de curs, enregistrat per l’escola Limitacions tècniques: una connexió lenta o dispositius antics poden dificultar la reproducció del vídeo.

Desconnexió amb el contingut: algunes famílies poden no sentir-se implicades en la comunitat escolar i no participar-hi.