A continuació s’especifiquen les eines digitals seleccionades per avaluar l’alumnat i una per les famílies:

1. Google Sites: 

Aquesta eina l’empraria per poder recollir dades numèriques sobre el propi procés d’aprenentatge, per exemple amb escala Likert.

  1. Criteris Didàctics:
    • Significació: Permet integrar continguts significatius que estan alineats amb el que es treballa a classe.
    • Organització: Facilita la presentació ordenada i lògica dels materials, promovent la comprensió.
    • Orientació a l’aprenentatge: Proporciona un espai per a la reflexió i la retroacció constructiva, ajudant a millorar el procés d’aprenentatge.
  2. Criteris Ètics:
    • Privacitat: Garanteix que només les persones autoritzades puguin accedir als continguts.
    • Justícia: Permet una retroacció equitativa per a tots els alumnes, independentment de les seves circumstàncies.
  3. Criteris Tècnics:
    • Accessibilitat: És fàcilment accessible per a tots els alumnes i s’adapta a diferents capacitats.
    • Estètica: Ofereix una interfície agradable i clara que facilita la navegació i l’ús.

2. Socrative

Empraria aquest sistema d’avaluació sumativa, doncs permet fer-ho de manera dinàmica i divertida a mode de joc en el que tots participen.

  • Criteris Didàctics:
    • Significació: Les activitats són útils per identificar i treballar conceptes clau de manera interactiva.
    • Retroacció en temps real: Permet una avaluació immediata, ajudant els alumnes a entendre i corregir els seus errors al moment.
    • Clarificació de l’objectiu: Els qüestionaris estan orientats als objectius d’aprenentatge, ajudant a centrar l’atenció en les prioritats educatives.
  • Criteris Ètics:
    • Privacitat: No requereix dades personals sensibles, garantint la seguretat de la informació dels alumnes.
    • Integritat: Proporciona una retroacció honesta i fiable basada en els resultats obtinguts.
  • Criteris Tècnics:
    • Interactivitat: Fomenta la interacció entre alumnes i docents, millorant la comunicació educativa.
    • Registre: Permet fer un seguiment del progrés dels alumnes amb registres accessibles per al professorat.

3. Padlet

L’aplicaria al final d’una situació d’aprenentatge per fer-ho de manera col·laborativa a l’aula i poder visualment plasmar els aprenentatges que s’han adquirit.

  • Criteris Didàctics:
    • Organització: Permet estructurar idees de manera col·laborativa i visual, afavorint la comprensió i el resum dels continguts.
    • Retroacció constructiva: Promou comentaris grupals que reforcen els punts forts i proposen millores de manera significativa.
    • Orientació a l’aprenentatge: Ajuda els alumnes a consolidar conceptes a través de la participació activa.
  • Criteris Ètics:
    • Privacitat: Configurable per garantir que només el grup-classe hi tingui accés.
    • Comunicació: Ofereix un espai segur i obert per compartir idees, afavorint el respecte entre participants.
  • Criteris Tècnics:
    • Accessibilitat: Compatible amb diversos dispositius, fent-lo inclusiu per a tots els alumnes.
    • Estètica: La interfície gràfica és intuïtiva i atractiva, fomentant la motivació per utilitzar-la.

4. Flipgrid (Famílies)

Proposaria una tasca en la que participessin les famílies a mode de debat conjuntament amb els seus fills, d’aquesta manera es facilita la seva participació i que no hagin de venir presencialment al centre.

  • Criteris Didàctics:
    • Significació: Facilita la connexió entre l’aprenentatge escolar i el context familiar, fent-lo més rellevant i significatiu.
    • Interactivitat: Promou la participació activa de les famílies i el debat col·laboratiu a l’aula.
    • Clarificació de l’objectiu: Els vídeos estan dirigits a complementar i reforçar els objectius educatius treballats.
  • Criteris Ètics:
    • Privacitat: Els vídeos es mantenen restringits a persones autoritzades, garantint la confidencialitat.
    • Responsabilitat: El docent supervisa i controla el contingut per assegurar-ne l’adequació.
  • Criteris Tècnics:
    • Accessibilitat: És fàcil d’utilitzar per a famílies amb nivells diferents de competència digital.
    • Focus: Ofereix un entorn lliure de publicitat o distraccions que puguin interferir en l’experiència educativa.