Planificació d’activitats, penso en l’accés, la participació i l’avenç per assolir els objectius en l’aprenentatge de tot l’alumnat?

Cal dissenyar les activitats pensant en la diversitat, de manera que siguin inclusives i tots els alumnes puguin progressar. Això pot suposar un esforç molt important, per això, potser, a vegades també podem utilitzar la mateixa activitat per a tots els alumnes i que cadascun la desenvolupi segons les seves capacitats.

La tecnologia és un element facilitador de pràctiques inclusives?

Fent ús de la tecnologia podrem dissenyar millors activitats per a la diversitat d’alumnes.

La utilització dels mòbils propis dels alumnes seguint la metodologia BYOD m’ha permès que cada alumne treballi millor en les activitats de matemàtiques que hem fet a classe. Així, faig servir apps com l’emulador de calculadora científica TI-36 a Matemàtiques modalitat tecnològic a BAT2 per poder resoldre càlculs ja assolits de forma ràpida i així avançar amb els conceptes.

De forma similar ho fem a ESO3, per exemple, amb el Teorema de Pitàgores un cop dominen el càlcul mecànic i podem treballar millor el càlcul d’àrees i volums de figures geomètriques.

Què en sabia del Disseny Universal per a l’Aprenentatge?

No coneixia gaire aquesta metodologia. Les idees aportades em permetran dissenyar millors activitats i, reflexionar sobre les actuals perquè siguin més inclusives i diverses.

Quines barreres es trenquen amb l’ús de la tecnologia i en el marc del Disseny Universal de l’Aprenentatge?

Podem fer que tots els alumnes, amb capacitats diferents, progressin competencialment en el seu desenvolupament personal.