Molt interessant la proposta de gamificació a través d’un BreakOut feta en aquest mòdul.
Penso, però, que cal contextualitzar molt més una activitat d’aquest tipus perquè no sigui només un joc amb poca utilitat educativa. Vull dir, potser es pot fer com una activitat després d’haver treballat uns continguts per mesurar el grau d’assoliment dels mateixos o, també, per introduir un nou tema. De totes formes són activitats que cal plantejar i crear molt bé.
Poso un exemple: en el meu centre duem a terme una activitat de descoberta i coneixement de la ciutat de Valls a través de dispositius mòbils anomenada Vilaniuada en la qual, aquest any, han participat alumnes de diverses escoles i instituts de Valls. En la jornada de formació i preparació del professorat que vam fer per donar a conèixer l’activitat a tots els centres participants vam fonamentar la formació en un curs de moodle gamificat en el qual, a mida que s’anaven completant les activitats de cada tema, es descobria un nombre que al final del curs ens permetia obrir el cadenat que custodiava un cofre on teníem guardat el premi final per a cada participant.
En les fites desenvolupades he trobat dificultat en el sudoku i la sopa de lletres que no es poden resoldre directament en línia. De totes formes he fet servir el programa de la PDI ActivInspire que permet escriure sobre la pantalla i així poder resoldre les dues activitats sense haver de passar a paper.
Deixa un comentari