Un professorat ben format digitalment és fonamental per aconseguir un alumnat competent digitalment. Per tant, avançar en la competència digital docent és bàsic per, conseqüentment, progressar en la competència digital dels i les alumnes.

Però la competència digital docent no vol dir només conèixer moltes aplicacions o eines digitals. Cal tenir present el Disseny Universal d’Aprenentatge i com aplicar-lo en la planificació d’activitats que es duran a terme amb l’alumnat.

Això implica, a l’hora de dissenyar activitats usant eines digitals, tenir present la diversitat d’alumnes que podem tenir en l’aula i dissenyar activitats plenament inclusives.  D’igual forma, dissenyarem activitats que no siguin un simple ús d’eines tecnològiques sinó que l’objectiu ha de ser que l’alumne progressi competencialment des de diversos àmbits.

És evident que com més eines coneguem més i millors activitats podrem desenvolupar, però també és molt important treballar en equip i dissenyar activitats juntament amb d’altres companys d’altres àmbits o matèries, tot i que, això moltes vegades és prou difícil.