https://docs.google.com/document/d/1VUfezbKv6tu_emAhCYu3zgce5RKikDx2XwAVzo-ca8I/edit?usp=sharing

M1A 1 – Polítiques i instruments de comunicació, coordinació i col·laboració.

Polítiques Comunicatives de 

l’Institut Escola Joan Ardèvol 

L’Institut Escola Joan Ardèvol ha desenvolupat una estratègia de comunicació estructurada per garantir una difusió eficient de la informació i una comunicació uida amb tota la comunitat educativa. 

1.1. Canals de comunicació 

El centre utilitza diverses plataformes per comunicar-se amb els diferents agents educatius: 

Comunicació amb les famílies: a través de l’aplicació Dinantia, que permet un contacte directe i bidireccional entre docents i famílies. També es difonen informacions generals mitjançant la web del centre i les xarxes socials (X, Facebook i Instagram). 

Comunicació interna: el professorat i l’equip directiu utilitzen el correu electrònic corporatiu (@joanardevol.org) i les eines de Google Workspace (Drive, Classroom, Meet) per compartir documents i coordinar-se. També fem servir el WhatsApp.

Difusió d’informació externa: el centre ha creat una Comissió de Comunicació, encarregada de gestionar la publicació de notícies i continguts informatius, tant a la web com a les xarxes socials, per donar visibilitat a les activitats del centre. 

Objectius i estratègies 

El centre s’ha marcat objectius clars en matèria comunicativa, com ara: 

Augmentar la difusió d’informació amb una mitjana de 20 publicacions mensuals. 

Estructurar la comunicació digital mitjançant un calendari de publicacions i l’ús de plantilles estandarditzades per a xarxes socials. 

Fomentar la comunicació interactiva amb les famílies, millorant la participació en les eines digitals del centre. 

  1. Avaluació i millora 

L’estratègia comunicativa està subjecta a un procés d’avaluació contínua. La Comissió de Comunicació revisa regularment l’efectivitat dels canals de comunicació i adapta les accions segons les necessitats detectades. 

Aquesta estructura permet que la informació sigui clara, accessible i efectiva, promovent una comunicació dinàmica i eficient entre l’escola i la comunitat educativa. 

  1. Eines digitals per a la comunicació amb l’alumnat, les famílies i altres docents. 

Comunicació amb altres docents (veure document adjunt, no he pogut inserir imatge)

En aquesta comunicació es fan avissos entre els docents del dia a dia del centre. 

Comunicació amb alumnes (veure document adjunt, no he pogut inserir imatge)

Aquesta és una comunicació interna per a alguns alumnes

4.1. Mesures de protecció de dades, seguretat física i psicològica de l’alumnat i el benestar digital. 

En la comunicació digital he de tenir en compte tres aspectes fonamentals: 

  1. Protecció de dades: M’asseguraré que la informació personal es manté confidencial, complint la normativa i utilitzant plataformes segures amb un bon control d’accés. 
  2. Seguretat Física i psicològica: Evitar situacions de ciberassetjament, protegir la meva identitat digital, gestionar bé el temps en pantalla i cuidar el meu benestar emocional. 
  3. Benestar digital: Buscar un equilibri entre el món digital i físic, aprendre a fer un ús responsable de la tecnologia i coneixer els meus drets digitals. 

D’aquesta manera, garantiré una experiència digital segura, respectuosa i saludable. 

4.2. Les estratègies de col·laboració vinculades a processos de coordinació i/o participació interna del centre. 

Per col·laborar i coordinar-me dins del centre educatiu, participo activament en reunions, utilitzo una comunicació clara i efectiva, i treballo en equip amb altres docents. A més, m’implico en comissions i projectes, dono suport als companys i afavoreixo la participació de les famílies i l’alumnat. Aquestes accions milloren la coordinació i enriqueixen l’aprenentatge de tota la comunitat educativa.