https://docs.google.com/document/d/1VUfezbKv6tu_emAhCYu3zgce5RKikDx2XwAVzo-ca8I/edit?usp=sharing
M1A 1 – Polítiques i instruments de comunicació, coordinació i col·laboració.
Polítiques Comunicatives de
l’Institut Escola Joan Ardèvol
L’Institut Escola Joan Ardèvol ha desenvolupat una estratègia de comunicació estructurada per garantir una difusió eficient de la informació i una comunicació uida amb tota la comunitat educativa.
1.1. Canals de comunicació
El centre utilitza diverses plataformes per comunicar-se amb els diferents agents educatius:
Comunicació amb les famílies: a través de l’aplicació Dinantia, que permet un contacte directe i bidireccional entre docents i famílies. També es difonen informacions generals mitjançant la web del centre i les xarxes socials (X, Facebook i Instagram).
Comunicació interna: el professorat i l’equip directiu utilitzen el correu electrònic corporatiu (@joanardevol.org) i les eines de Google Workspace (Drive, Classroom, Meet) per compartir documents i coordinar-se. També fem servir el WhatsApp.
Difusió d’informació externa: el centre ha creat una Comissió de Comunicació, encarregada de gestionar la publicació de notícies i continguts informatius, tant a la web com a les xarxes socials, per donar visibilitat a les activitats del centre.
Objectius i estratègies
El centre s’ha marcat objectius clars en matèria comunicativa, com ara:
Augmentar la difusió d’informació amb una mitjana de 20 publicacions mensuals.
Estructurar la comunicació digital mitjançant un calendari de publicacions i l’ús de plantilles estandarditzades per a xarxes socials.
Fomentar la comunicació interactiva amb les famílies, millorant la participació en les eines digitals del centre.
- Avaluació i millora
L’estratègia comunicativa està subjecta a un procés d’avaluació contínua. La Comissió de Comunicació revisa regularment l’efectivitat dels canals de comunicació i adapta les accions segons les necessitats detectades.
Aquesta estructura permet que la informació sigui clara, accessible i efectiva, promovent una comunicació dinàmica i eficient entre l’escola i la comunitat educativa.
- Eines digitals per a la comunicació amb l’alumnat, les famílies i altres docents.
Comunicació amb altres docents (veure document adjunt, no he pogut inserir imatge)
En aquesta comunicació es fan avissos entre els docents del dia a dia del centre.
Comunicació amb alumnes (veure document adjunt, no he pogut inserir imatge)
Aquesta és una comunicació interna per a alguns alumnes
4.1. Mesures de protecció de dades, seguretat física i psicològica de l’alumnat i el benestar digital.
En la comunicació digital he de tenir en compte tres aspectes fonamentals:
- Protecció de dades: M’asseguraré que la informació personal es manté confidencial, complint la normativa i utilitzant plataformes segures amb un bon control d’accés.
- Seguretat Física i psicològica: Evitar situacions de ciberassetjament, protegir la meva identitat digital, gestionar bé el temps en pantalla i cuidar el meu benestar emocional.
- Benestar digital: Buscar un equilibri entre el món digital i físic, aprendre a fer un ús responsable de la tecnologia i coneixer els meus drets digitals.
D’aquesta manera, garantiré una experiència digital segura, respectuosa i saludable.
4.2. Les estratègies de col·laboració vinculades a processos de coordinació i/o participació interna del centre.
Per col·laborar i coordinar-me dins del centre educatiu, participo activament en reunions, utilitzo una comunicació clara i efectiva, i treballo en equip amb altres docents. A més, m’implico en comissions i projectes, dono suport als companys i afavoreixo la participació de les famílies i l’alumnat. Aquestes accions milloren la coordinació i enriqueixen l’aprenentatge de tota la comunitat educativa.
Deixa un comentari