Disseny d’una activitat de realització a l’aula
EL TEMPS MÀGIC
Una activitat dissenyada per a treballar la composició numèrica fent servir la màgia i el saber del temps. Es tracta d’un 3r de primària.
MATEMÀTIQUES | |
Competències específiques | Objectius d’aprenentatge |
Utilitzar el pensament computacional, descompondre en parts més petites, reconeixent patrons I dissenyant algorismes per solucionar problemes I situacions de la vida quotidiana. |
|
Interpretar situacions problemàtiques quotidianes fent-ne una representació matemàtica personal a través de conceptes, eines I estratègies per analitzar-ne els elements més rellevants. Assegurar la validesa. | 3. Relacionar les matemàtiques amb l’ús diari.
4. Comprendre el procés del temps. 5. Assimilar el funcionament matemàtic de les unitats, desenes i centenes. |
Participar activament en equips de treball I reconèixer la diversitat i el valor de les aportacions dels altres, per compartir i construir coneixement matemàtic de manera col·lectiva. | 6. Treballar en equip de manera cooperativa, positiva i assertiva. |
L’activitat iniciarà amb una pluja d’idees, sobre el temps, les respostes de l’alumnat quedaran anotades a la pissarra digital interactiva (PDI), donant-li importància a l’escriptura dels números (per exemple: 60 min, 60 +6 o 6 D + 0U).
A poc a poc continuarem anotant les diferents respostes d’unitats de temps que l’alumnat coneix introduint les centenes, desenes i unitats.Després continuarem l’activitat per grups.
Cada grup amb una tauleta, hauran de resoldre les diferents tasques:
https://view.genial.ly/5cf1876b9832980f4b59bd94/game-que-hora-es/ | Primera tasca: Cada grup jugarà a aquest joc i quan tots hagin acabat passarem a la seva correcció. Donant-li importància a les D-C-U. |
Segona tasca: Els grups continuaran amb aquesta segona tasca, per a continuar treballant les hores. En finalitzar tots els grups farem el mateix procés que en la primera tasca per a la correcció. Tot i que ara l’alumnat haurà de verbalitzar abans de dir el resultat com seria amb D-C-U. | |
Tercera tasca: Tots els grups, després de fer les dues primeres tasques hauran de fer aquesta tercera amb la modificació que el resultat l’hauran d’anotar ells sols a la PDI en format D-C-U. D’aquesta manera són més autònoms i la correcció és més didàctica. | |
https://view.genial.ly/62bf06a12d287d0011fba9d6/interactive-content-preguntes-ud8 | Quarta tasca: Per finalitzar les tasques d’aquesta activitat, els grups hauran de contestar de manera autònoma i sense ajuda dels altres grups ni de l’adult al següent genially en forma de concurs interactiu. |
Amb tot el ja realitzat l’alumnat haurà completat aquesta activitat i haurà treballat el concepte del temps i al mateix temps el sistema de numeració decimal i la seva escriptura en centenes, desenes i unitats.
Disseny d’una activitat de realització autònoma a casa
Un alumne té una malaltia amb la qual no pot assistir a l’escola durant una llarga duració, per aquest motiu he dissenyat aquesta activitat de realització autònoma a casa.
MENJA BÉ, VIU BÉ!
Àrees | Competències específiques | Objectius d’aprenentatge |
Educació física | Desenvolupar un estil de vida actiu i saludable, incorporant la pràctica habitual d’activitats físiques i altres comportaments beneficiosos per a la salut durant la vida quotidiana per adquirir hàbits que contribueixin al benestar físic, mental i social. | 1. Saber quins elements són els principals per a una vida activa i saludable.
2. Conèixer els principals esports. 3. Identificar els menjars més saludables. 4. Cuinar receptes saludables. |
Llengua Catalana | Comprendre i interpretar textos escrits i multimodals, reconeixent el sentit global, les idees principals i la informació implícita i explícita, i realitzant, de manera progressivament autònoma, reflexions elementals sobre aspectes formals i de contingut, per construir coneixement, i respondre a necessitats i interessos comunicatius diversos. | 5. Interpretar i seguir les instruccions de la recepta.
|
En aquesta activitat l’alumnat seguirà un conjunt de Kahoots elaborats per a l’aprenentatge dels esports més importants i de diferents plats de menjar saludable.
- Kahoot de Rafa Nadal i el pollastre.
- Kahoot de Mireia Belmonte i la sopa.
- Kahoot de Fernando Alonso i carabassó.
- Kahoot de Alexia Putelals i la patata.
Tasques a realitzar.
El recurs digital del contingut que l’alumnat ha de consultar per dur a terme l’activitat a Classroom estarà disponible a l’aula en línia a la qual podrà accedir amb el codi de la classe següent: j4cvdf6
- Reflexions
El disseny de les activitats on s’ha d’utilitzar eines digitals són molt gratificants i motivadores. Personalment, considero que programar aquestes activitats és un èxit. Tot i que s’ha de tenir en compte que l’elaboració ha de ser amb coherència i amb coneixement del perfil d’alumnat que tens a l’aula i amb una prèvia supervisió de tot allò digital que vols implementar per comprovar que funcioni. Si tot va bé el que segurament passi és que l’activitat sigui força interessant per a l’alumnat i de manera lúdica estiguin aprenent. Tant dins com fora de l’aula es poden fer servir les eines digitals per a l’aprenentatge i considero que és una decisió encertada fer-ho. Ajuda molt a l’alumnat a estar motivat. Per finalitzar, considero oportú esmentar alguns avantatges i inconvenients de les eines digitals. En primer lloc, els avantatges són molts, les eines digitals són molt motivadores per a l’alumnat més jove, d’aquesta manera pots fer que la seva atenció sigui major i millor cap a l’aprenentatge que vols plantejar, també és un avantatge per a l’ús d’eines digitals a distància, per poder continuar amb l’aprenentatge de l’aula tot i estar a casa, d’una manera molt còmoda i fàcil. Pel que fa als inconvenients, esmentar que les eines digitals no són el contingut a aprendre, sinó el vehicle que ens apropa a allò que volem que l’alumnat tingui clar, també és important destacar el risc que té l’ús excessiu de les eines digitals com pot ser la dependència digital. Un altre inconvenient podria ser a l’aula la caiguda d’internet a l’escola i, per tant, no pots dur a terme les activitats programades digitals o a casa si l’alumnat no té internet o si són més d’un germà i sols un dispositiu digital.
Deixa un comentari