Partint de l’activitat del mòdul 2: M2A1_Disseny de 2 activitats emprant eines digitals a continuació dissenyaré un sistema d’avaluació fent servir eines digitals per avaluar-la.

L’activitat iniciarà amb la tasca d’omplir un mentimeter com a pluja d’idees, sobre el temps, les respostes de l’alumnat es podran observar a la pissarra digital interactiva (PDI).  (per exemple: 60 min, 60 +6 o 6 D + 0U). Aquest primer pas ens servirà per avaluar els seus coneixements previs i iniciar un aprenentatge significatiu a partir d’aquest.

A poc a poc aniran sortint les diferents respostes d’unitats de temps que l’alumnat coneix introduint les centenes, desenes i unitats (per exemple: 60 min, 60 +6 o 6 D + 0U). Després continuarem l’activitat per grups.

Cada grup amb una tauleta, hauran de resoldre les diferents tasques:

https://view.genial.ly/5cf1876b9832980f4b59bd94/game-que-hora-es/ Primera tasca: Cada grup jugarà a aquest joc i quan tots hagin acabat passarem a la seva correcció. Donant-li importància a les D-C-U.
Segona tasca: Els grups continuaran amb aquesta segona tasca, per a continuar treballant les hores. En finalitzar tots els grups farem el mateix procés que en la primera tasca per a la correcció. Tot i que ara l’alumnat haurà de verbalitzar abans de dir el resultat com seria amb D-C-U.
 Tercera tasca: Tots els grups, després de fer les dues primeres tasques hauran de fer aquesta tercera amb la modificació que el resultat l’hauran d’anotar ells sols a la PDI en format D-C-U. D’aquesta manera són més autònoms i la correcció és més didàctica.
https://view.genial.ly/62bf06a12d287d0011fba9d6/interactive-content-preguntes-ud8 Quarta tasca: Per finalitzar les tasques d’aquesta activitat, els grups hauran de contestar de manera autònoma i sense ajuda dels altres grups ni de l’adult al següent genially en forma de concurs interactiu.

Amb tot el ja realitzat l’alumnat haurà completat aquesta activitat i haurà treballat el concepte del temps i al mateix temps el sistema de numeració decimal i la seva escriptura en centenes, desenes i unitats.

Serà ara el moment per a tornar a fer servir el mentimeter, en primer lloc, anotaran tot el que han après al llarg de la unitat (a mode de pluja d’idees) i podran comparar tot el que sabien en un principi amb tot el que en saben nou, ja que quedarà exposada tant la primera pluja d’idees com la segon. Amb l’objectiu de dur a terme una avaluació de tot el procés final, una comparació de tot el que han après que abans no coneixien i ara sí.

Tot aquest procés anirà acompanyat amb una avaluació sumativa, formativa i continua. Amb l’observació directa de la feina de l’alumnat al llarg de totes les activitats, fent servir una eina digital a mode de rúbrica: Corubrics. Amb aquesta s’ha creat una rúbrica en format full de càlcul i de manera objectiva s’ha avaluat a l’alumnat al llarg de tota la unitat. És una rúbrica molt útil, ja que em permet avaluar de manera objectiva i visual (amb gràfics) el procés fet per l’alumnat de manera individual amb l’aprenentatge del temps.

A continuació adjunto els enllaços de les eines digitals que he fet servir per a l’avaluació de l’activitat del mòdul 2.

Rúbrica per a l’avaluació sumativa, formativa i continua:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1zGU1xhJIbo3EH7dbXe7GEmxRx4JCERjfUwL3HcM9mrk/edit#gid=1825188045

Mentimeter per a l’avaluació inicial i comparar tot allò que han après.

  • https://www.menti.com/alw537knn2rj (per a l’alumnat)
  • https://www.mentimeter.com/app/presentation/al142h5zgoyac6x44xnxweap4xobdn5j (per al docent)