Pel que fa a les tres tecnologies digitals que faria servir per informar i oferir retroacció i orientacions a l’alumnat són:

  1. GENIALLY. Es tracta d’una eina digital que ajuda a dinamitzar el procés d’ensenyament per a l’alumnat, per aquest motiu la informació i retroacció de les seves tasques també es poden convertir amb jocs o proves on l’alumnat rep la informació important que ha de saber i una retroacció i orientació per què el procés d’avaluació i al mateix temps el de l’aprenentatge funcioni de manera coherent i adequada. Amb informació personalitzada per a cada alumne/a i centrat el focus en el reforç de punts forts, oferint suggeriments i consells per continuar millorant, potenciant les fortaleses i equiparant les debilitats, per maximitzar el seu potencial.
    1. Els criteris didàctics són: Organització, orientació a l’aprenentatge, retroacció constructiva, retroacció regular i personalitzada.
    2. Els criteris ètics són: Justícia, integritat, comunicació i responsabilitat.
    3. Els criteris tècnics són: Estètica, focus, reutilització, accessibilitat i interactivitat.
  2. Mentimeter. Es tracta d’una eina digital que la faré servir per a donar orientacions sobre el procés d’aprenentatge, comparar tot allò que saben que abans desconeixien. Mitjançant les orientacions amb Mentimeter, l’alumnat millorar el seu procés metacognitiu, aprendre a aprendre saber el que saben, etc.
    1. Els criteris didàctics són: Significació, Organització, orientació a l’aprenentatge, retroacció constructiva i personalitzada.
    2. Els criteris ètics són: Privacitat, justícia, integritat, comunicació i responsabilitat.
    3. Els criteris tècnics són: Registre, estètica, focus, reutilització, accessibilitat i interactivitat.
  3. Screencastify. Amb aquesta eina digital orientaré a l’alumnat de manera remota per potenciar el seu hàbit lector, oferint un vídeo creat per mi on els vaig explicant pas a pas com accedir a pàgines web on llegir còmics, recursos per a practicar l’ortografia, webs interessants per a millorar l’expressió oral…
    1. Els criteris didàctics són: Significació, Organització, orientació a l’aprenentatge i personalitzada.
    2. Els criteris ètics són: Justícia, integritat, comunicació i responsabilitat.
    3. Els criteris tècnics són: Estètica, focus, reutilització, accessibilitat i interactivitat.

FAMÍLIES

Canva. Per informar i oferir retroacció. Crear una infografia amb informació i retroacció de tot el que és important a considerar sobre el procés d’avaluació realitzar al seu fill/a. Amb una presentació dinàmica donant peu a una ronda de preguntes per aclarir-ho tot.

  • Els criteris didàctics són: Significació, Organització, orientació a l’aprenentatge i personalitzada.
  • Els criteris ètics són: Justícia, integritat, comunicació i responsabilitat.
  • Els criteris tècnics són: Estètica, focus, reutilització, accessibilitat i interactivitat.