El seminari escollit ha sigut Àrea 4: Avaluació i retroalimentació: Competències de l’àrea, ponència Dr Josep Holgado sobre Avaluació i retroacció i experiències de centres.

Per què he triat aquest seminari concretament?

El motiu principal de la meva elecció és que quan vaig realitzar el qüestionari del Selfie for teachers, aquesta va ser la secció on vaig treure menor puntuació. Per tant, és la meva área de millora principal.

Quin aprenentatge m’ha aportat?

Primerament, tal com ha destacat la Carlota Aran, s’ha de tenir molt en compte que quan s’està treballant sobre les avaluacions, sempre es tracten amb dades privades dels alumnes. Així que s’han de seguir els protocols de protecció de dades i els drets de l’alumnat.

Tal com ha dit Josep Holgado, i també ho ha mostrat en el vídeo, m’ha fet reflexionar que és tan important l’heteroavaluació, la coavaluació com l’autoavaluació.

Pensant que, sempre s’ha de fer de manera constructiva i que sigui d’ajuda per l’alumne. Seguint la mateixa línea i com ha mencionat la Sonia Guilana els alumnes sempre han de tenir feedback de qualsevol activitat que realitzin. Perquè no sentin que estan treballant per res.

Mirant el vídeo he descobert noves eines que posterioment puc aplicar al meu dia a dia a l’aula. Com pot ser mentimeter, edpuzle, entre altres.

Coneixia algún d’ells però no tots. Així que poc a poc i entenent el seu funcionament, els podré aplicar.

Amb quin aspecte ho relaciono de la meva pràctica docent?

L’avaluació la relaciono amb el meu dia a dia a l’aula ja que, com a professora tècnica de perruqueria, dono als meus alumnes una retroacció de qualsevol treball que realitzen.

Al ser un cicle formatiu molt pràctic i que s’avalua in situ, cada dia reben un feedback que els pot ajudar a la seva millora.

Gràcies a aquest vídeo m’anadono que aquesta retroacció sempre ha de ser de manera constructiva fent que l’alumne progressi dins del seu aprenentatge.