Primera part

Definició de l’activitat

Definiu una activitat o conjunt d’activitats que inclogui el desenvolupament d’algun tema o contingut vist sobre les competències digitals de l’alumnat. Redacteu-ne l’enunciat detallat.

 

Organitzarem el grup per fer l’activitat en parelles.

El treball consisteix en buscar diferents tècniques d’aplicació de color. En aquest cas, buscaran com fer una bicoloració i una tricoloració.

Les tasques a realitzar són:

  • cercar diferents imatges i videos de  tècniques de bicoloració i tricoloració
  • cercar quin material es fa servir en les tècniques que han triat
  • cercar quins productes s’utilitzen en cada tècnica escollida
  • dissenyar una infografia que reculli tot allò que vol explicar:

– tècnica

– seccions i particions

– productes

– materials

  • preparar una exposició oral que la portaran a terme els dos alumnes del grup

Pàgines on poder buscar informació entre d’altres:

  • pinterest
  • youtube
  • instagram
  • tik tok
  • L’óreal Paris
  • Wella professional

 

Segona part

 

  • Reflexió per al disseny de l’activitat

 

El treball que es planteja als alumnes es una pràctica més, dins la SDA, però modificant alguns aspectes perquè els alumnes treballin la competència digital.

En aquest cas, els hi demanaré que treballin en parelles, d’aquesta manera podran col·laborar i aportar diferents punts de vista dins d’un mateix treball.

El treball consisteix en presentar una infografia en format digital.

El professor, donarà totes les pautes a seguir per poder dur-la a terme, de forma clara i concreta, explicant com fer la recerca, filtrar contingut, drets d’autor..

D’aquesta manera, es podran treballar totes les capacitats clau, que en la formació professional són les següents i s’han d’anar adquirint poc a poc:

– L’autonomia

– La iniciativa

– El treball en equip

– L’organització del treball

– La presa de decisions

– La responsabilitat

– La resolució de problemes

Per fer aquesta activitat, els alumnes, hauran de tenir uns coneixements digitals previs que seran treballats a l’aula

Es veuran una gran varietat d’eines digitals, com poden ser: presentacions de google, canva…i ells podran triar el format en que ho volen presentar.

Hauran de ser capaços de:

  • triar els continguts adequats
  • cerca la informació adequada
  • escollir l’eina que utilitzaran
  • triar els dibuixos, fotografies…que pertoquen 
  • crear i dissenyar la presentació 

Per tant, els alumnes necessiten algun dispositiu amb connexió a internet, ja sigui ordinador, mòbil…

Tota la informació de la tasca, estarà al classroom de forma detallada i que la podran consultar en qualsevol moment.

Al plantejar aquesta activitat al meus alumnes, també tinc en compte:

  • la capacitat de treball que té el grup classe
  • com plantejar l’activitat perquè sigui atractiva i la puguin dur a terme de la millor manera
  • quina serà la temporització per dur-la a terme 
  • que jo sigui coneixedora  de les eines digitals que utilitzaran, per si tenen dubtes,  poder ajudar-los o buscar ajuda a la resta de docents de l’equip docent.

Està clar, que els docents hem d’estar en formació contínua pel que fa la competència digital, per poder fer de forma més atractiva,dinámica i motivadora, els continguts que es donen en cada mòdul.

La ciberseguretat i la protecció de dades dels nostres alumnes, són molt importants en la pràctica de la competència digital.

Fer ús de l’entorn virtual EVA, és important per poder compartir la feina.

Sempre es farà desde el correu corporatiu de centre en l’entorn classroom.