Polítiques comunicatives del centre

El centre considera que l’ús habitual de les tecnologies ha de ser un dels pilars fonamentals. Però s’ha de vetllar i educar en l’ús responsable de la tecnologia, per tant, cal establir accions que ho promoguin i que ajudin a l’alumnat en aquesta tasca.

El centre disposa d’un web amb la informació pública per ajudar a les tres parts implicades: alumnes, famílies i professorat. Dins d’aquest web del centre, hi ha tres enllaços a zones d’intranet, una per a cadascun dels col·lectius.

Tot l’alumnat i professorat disposa d’un usuari de centre que els permet tenir serveis com són el correu electrònic o l’emmagatzematge al núvol. Amb aquests usuaris es realitza tota la comunicació del centre.

Des de fa més de cinc anys, el centre aposta pel model 1×1. Cada alumne disposa d’un ordinador de propietat que porta cada dia al centre. De la mateixa manera, el centre cedeix un ordinador portàtil a cada professor que s’incorpora al centre.

Mesures utilitzades Drets que afavoreixen
Correu personal e intransferible. Facilitar la comunicació fluida i privada entre escola i alumnat.
Crear una rúbrica concretant les competències digitals per cada curs. Assegurar que totes les competències es treballin igual i no deixar-ne cap fora.
Pla d’acolliment del professorat nou. Garantir l’accès a tothom a tots els serveis i eines digitals del centre.
Creació de calendaris organitzatius. Facilitar la logística de famílies, professorat i alumnat.
Recopilació de recursos digitals i tutorials. Unificar aplicacions i assessorar en el seu ús.
Sessió de formació a famílies noves. Facilitar l’accès a l’informació i els recursos.
Formació del professorat. Donar recursos i eines al professorat per portar a terme els objectius i les propostes digitals.