Polítiques comunicatives del centre
El centre considera que l’ús habitual de les tecnologies ha de ser un dels pilars fonamentals. Però s’ha de vetllar i educar en l’ús responsable de la tecnologia, per tant, cal establir accions que ho promoguin i que ajudin a l’alumnat en aquesta tasca.
El centre disposa d’un web amb la informació pública per ajudar a les tres parts implicades: alumnes, famílies i professorat. Dins d’aquest web del centre, hi ha tres enllaços a zones d’intranet, una per a cadascun dels col·lectius.
Tot l’alumnat i professorat disposa d’un usuari de centre que els permet tenir serveis com són el correu electrònic o l’emmagatzematge al núvol. Amb aquests usuaris es realitza tota la comunicació del centre.
Des de fa més de cinc anys, el centre aposta pel model 1×1. Cada alumne disposa d’un ordinador de propietat que porta cada dia al centre. De la mateixa manera, el centre cedeix un ordinador portàtil a cada professor que s’incorpora al centre.
| Mesures utilitzades | Drets que afavoreixen |
| Correu personal e intransferible. | Facilitar la comunicació fluida i privada entre escola i alumnat. |
| Crear una rúbrica concretant les competències digitals per cada curs. | Assegurar que totes les competències es treballin igual i no deixar-ne cap fora. |
| Pla d’acolliment del professorat nou. | Garantir l’accès a tothom a tots els serveis i eines digitals del centre. |
| Creació de calendaris organitzatius. | Facilitar la logística de famílies, professorat i alumnat. |
| Recopilació de recursos digitals i tutorials. | Unificar aplicacions i assessorar en el seu ús. |
| Sessió de formació a famílies noves. | Facilitar l’accès a l’informació i els recursos. |
| Formació del professorat. | Donar recursos i eines al professorat per portar a terme els objectius i les propostes digitals. |
Deixa un comentari