Les tecnologies digitals que faria servir per informar i oferir retroacció i orientacions a l’alumnat són:
- CLASSROOM: És una bona eina per establir un mitjà entre els alumnes i la docent. Ells poden treballar al seu ritme i la mestra fa un feedback personalitzat i individualitzat.
- FLIP: Permet un treball fora del tradicional, on els infants creen i desenvolupen la seva creativitat. Es trenca amb la forma convencional d’avaluació i de retroacció.
- KAHOOT: És una forma immediata d’obtenir resultats, tant l’equip docent com els infants. Així la immediatesa ajuda a poder treballar aquells aspectes que cal repasar.
Les tecnologies digitals que faria servir per informar i oferir retroacció i orientacions a les familíes són:
- TOKAPP: L’intercanvi d’informació privat, individualitzat i personalitzat és una forma molt important de contacte amb la familia, ja que crea el vincle necessari per al bon desenvolupament dels infants. Així, amb aquesta eina, podem establir un canal de relació on ambdues parts expressin les seves necessitats i neguits.
Els criteris seguits per la selecció de les tecnologies són:
| DIDÀCTICS | ÈTICS | TÈCNICS |
| Clarificació de l’objectiu: La retroacció digital ha de ser clara i precisa, i ha de vincular-se a l’objectiu d’aprenentatge.
Orientació a l’aprenentatge: La retroacció digital ha de centrar-se en l’aprenentatge dels alumnes, no només en l’avaluació. La retroacció ha de ser útil i significativa per ajudar els estudiants a millorar el seu aprenentatge. Retroacció constructiva: La retroacció ha de centrar-se en el reforç dels punts forts dels alumnes. Ha d’oferir suggeriments i consells específics per millorar el treball. Retroacció regular: La retroacció digital ha de ser regular, no només en moments clau, com ara els exàmens finals. Així els alumnes identifiquen les seves fortaleses i debilitats per millorar el seu aprenentatge al llarg del temps. Retroacció en temps real: La retroacció digital ha de ser en temps real perquè els alumnes puguin corregir els seus errors ràpidament. Personalització: Les tecnologies utilitzades per a la retroacció digital han de permetre la personalització, per adaptar-se a les necessitats i preferències individuals dels alumnes. |
Privacitat: La retroacció ha de garantir la privacitat dels alumnes i la confidencialitat de la informació que es recull i es comparteix en el procés de retroacció. Integritat: Cal assegurar que la retroacció sigui honesta, precisa i fiable, i que no sigui manipulada o falsejada per a altres finalitats. Comunicació: S’ha de proporcionar una retroacció clara i comprensible, i establir canals de comunicació oberts per resoldre qualsevol dubte o preocupació que puguin tenir els alumnes. Responsabilitat: El docent ha de ser conscient de les implicacions de la retroacció digital en els alumnes, i assumir la responsabilitat de les decisions i accions que es prenen en aquest procés. |
Estètica: La presentació gràfica ha de ser agradable i el sistema de navegació senzill. L’entorn de treball ha d’ajudar en el desenvolupament de l’activitat.
Focus: L’entorn de treball no ha de contenir publicitat amb enllaços que portin a pàgines no desitjades. Reutilització: El docent ha de fer possible tècnicament la reutilització del material d’avaluació creat. Per poder localitzar el material ràpidament s’han de poder definir metadades o etiquetes. Accessibilitat: Les tecnologies utilitzades per a la retroacció digital han de ser accessibles per a tots els alumnes, independentment de les seves capacitats o limitacions. Interactivitat: Les tecnologies utilitzades per a la retroacció digital han de permetre la interacció entre els alumnes i els docents, i de preferència entre els alumnes mateixos. |
Deixa un comentari