Reptes comunicatius i accessibilitat digital
| SITUACIONS | REPTES COMUNICATIUS |
| Comunicació digital escrita amb el tutor o la tutora. | 1. Falta de dispositius tecnològics: la manca de recursos pot dificultar la comunicació digital escrita.
2. Dèficit visual: fer-la presencial pot ajudar a seguir millor la reunió. També pot ajudar afegir un guió amb explicacions i pautes. |
| Resposta a una convocatòria per votar digitalment els seus representants. | 1. Manca de coneixements tecnològics:
2. Dislèxia: pot presentar dificultats en la lectura, per tant s’hauria de tenir en compte l’accés universal a tothom. |
| Entendre la web del centre i les activitats que s’hi presenten. | 1. Poca comprensió de l’idioma: tot i que hi ha eines per resoldre aquest repte, pot significar una gran barrera.
2. Poc coneixement del funcionament: al no saber on trobar la informació es dificulta la comunicació. |
| Reunió virtual amb altres famílies de l’Associació de pares i mares. | 1. Conciliació: per la situació personal algunes persones poden no tenir temps per assistir a aquesta reunió. Es podria deixar una gravació o elaborar un acta per seguir-la a posteriori.
2. Discapacitat motriu/parla: la interacció pot estar dificultada per aquesta condició. |
| Escoltar i veure el vídeo de la festa de fi de curs, enregistrat per l’escola. | 1. Problemes auditius: seria convenient afegir subtítols al vídeo.
2. Disposar d’una xarxa feble o inexistent: poder accedir a l’arxiu sense connexió. |
Deixa un comentari