Reptes comunicatius i accessibilitat digital

SITUACIONS REPTES COMUNICATIUS
Comunicació digital escrita amb el tutor o la tutora. 1. Falta de dispositius tecnològics: la manca de recursos pot dificultar la comunicació digital escrita.

2. Dèficit visual: fer-la presencial pot ajudar a seguir millor la reunió. També pot ajudar afegir un guió amb explicacions i pautes.

Resposta a una convocatòria per votar digitalment els seus representants. 1. Manca de coneixements tecnològics:

2. Dislèxia: pot presentar dificultats en la lectura, per tant s’hauria de tenir en compte l’accés universal a tothom.

Entendre la web del centre i les activitats que s’hi presenten. 1. Poca comprensió de l’idioma: tot i que hi ha eines per resoldre aquest repte, pot significar una gran barrera.

2. Poc coneixement del funcionament: al no saber on trobar la informació es dificulta la comunicació.

Reunió virtual amb altres famílies de l’Associació de pares i mares. 1. Conciliació: per la situació personal algunes persones poden no tenir temps per assistir a aquesta reunió. Es podria deixar una gravació o elaborar un acta per seguir-la a posteriori.

2. Discapacitat motriu/parla: la interacció pot estar dificultada per aquesta condició.

Escoltar i veure el vídeo de la festa de fi de curs, enregistrat per l’escola. 1. Problemes auditius: seria convenient afegir subtítols al vídeo.

2. Disposar d’una xarxa feble o inexistent: poder accedir a l’arxiu sense connexió.