Continuant amb la temàtica dels dinosaures, se’ls ha demanat als infants que, en grups cooperatius, amb un adult per grup (famílies i mestres), elaborin una línia del temps sobre la vida dels dinosaures, incloent tot el que s’ha treballat a l’aula al llarg del curs. Cada grup pot triar com elaborar-la però prèviament se’ls ha donat diferents opcions: Canva, Power Point, Visme o Miro. Disposaran de dues tauletes per grup, per buscar informació i per elaborar la línia de temps, així podran repartir-se la feina i organitzar-se.
La competència treballada és l’alfabetització mediàtica en el tractament de la informació i les dades, entre d’altres de manera més implícita.
Per realitzar aquesta tasca els infants hauran de seleccionar les dades adequades, discriminant els continguts més rellevants i ajustant-se i sintetitzant el que se’ls hi ha demanat. Hauran de verificar, amb ajuda dels adults de referencia, si les fonts són de confiança o no i si contenen informació fiable.
La pràctica, per això, requereix posar en pràctica continguts, conceptes i sabers ja treballats al llarg del curs. Els infants han de triar les fonts, i en cas de dubte, saben que sempre han de consultar amb un adult que els ajudi. Després d’aquesta selecció hauran d’elaborar un petit esquema en forma de línia del temps, per tant hauran de analitzar la informació obtinguda i saber buscar allò que se’ls ha demanat prèviament. I tot això, en aquest cas, ho faran en petits grups, ajudats i recolzats per famílies i mestres que els hi donaran autonomia i confiança per continuar aprenent i gaudint de la competència digital.
Com ja s’ha esmentat a l’inici, els infants tindran dues tauletes per grup i podran triar l’eina dins d’una selecció feta per la mestra, ja conegudes pels infants i utilitzades a l’aula en altres activitats. Per tant, les tenen a l’abast, descarregades i accessibles. D’igual forma amb els sistemes de recerca, utilitzant Google com a recercador principal.
Deixa un comentari