Gamificació


Aquesta tècnica d’aprenentatge basada en la mecànica dels jocs, amb la finalitat d’adquirir millors coneixements i millors habilitats de manera divertida i lúdica permetrà a l’alumne interioritzar els coneixements fàcilment i amb una motivació que farà que l’alumne aprengui sense dificultat i generant-li una actitud positiva. Són tècniques que incentiven l’alumne a que aconsegueixi objectius mitjançant eines motivadores com:
- punts
- escalat de nivells
- premis
- regals
- classificació de l’aprenent segons la puntuació obtinguda
- Fites
- etc
Aquestes eines lúdiques faran que l’alumne es superi així mateix i es proposi fites cada vegada més altes.
Ara bé, aquestes eines no han de ser l’eix vetebrador de l’aprenentatge matemàtic ni lògic ni tecnològic. aquestes eines han d’ésser un suport a les veritables eines de coneixement: les matèries pròpies del currículum dels ensenyaments obligatoris i que només els professors seràn la guia i l’instrument d’aprenentatge veritable dels alumnes.
El professor és la clau perquè l’alumne avanci en els coneixements i es farà a través de les activitats pròpies de cada nivell d’aprenentatge. Ningú serà tan important com el professor en la transmissió dels coneixements i evidentment sempre amb el suport de la família, que no s’ha de desentrendre mai d’allò que està treballant l’alumne, en aquest cas el fill ó filla.
La meva Fita Extra
http://www.abcya.com/40_x_escape.htmFita Extra_ 40 x ESCAPE
Descàrrega de Fitxer
Deixa un comentari