Competències digitals per a la ciutadania El marc europeu DigComp estableix 5 àrees i 21 competències, és una eina per la millora de la competència digital de la…
L’alfabetització mediàtica és un procés que requereix pràctica constant, no s’adquireix de forma immediata i cal posar en joc diferents estratègies de cerca, selecció i tractament de la…
Facilitar la motivació digital de l’alumnat més vulnerable és una de les responsabilitats del professorat digitalment competent. Per empoderar l’alumnat, s’ha d’acordar en els equips docents els criteris…
Desigualtat, inclusió i tecnologia digital De la mateixa manera que des de l’educació s’han de tenir presents les desigualtats i la inclusió de qualsevol variabilitat, s’ha de continuar…
La tecnologia a favor de la docència Es important desenvolupar la competència digital per tenir la capacitat de gestionar la varietat de documents i suports que s’han d’emprar…
Hetero, co i autoavaluació Incloure l’alumnat en els processos d’avaluació és un camí cap a la construcció de ciutadania participativa. Els infants solen tenir criteri i els adolescents…
Eines digitals aplicades a l’avaluació L’avaluació és part del procés d’aprenentatge en les diferents formes: inicials, formativa, sumativa o final. Considero fonamental l’avaluació formativa, tal com es defineixen…
Creació de recursos propis Podem explorar els recursos existents a la xarxa per aconseguir la finalitat desitjada, o crear els nostres propis recursos. Anys enrere vaig treballar com…