Per tal de dissenyar i implementar una situació d’aprenentatge accessible i inclusiva, estableixo les següents modificacions, d’acord amb els documents de referència en l’à mbit de l’educació inclusiva i la competència digital.
D’una banda, d’acord amb el que estipula el Disseny Universal per a l’Aprenentatge, cal oferir diversistat de formes d’acció, representació i reflexió. Per aplicar aquest principi a la SA presentada, es diversificarà  el material amb què es poden realitzar les activitats i les avaluacions. En aquest sentit, el canvi més substancial es dona en l’activitat La nostra maqueta del barri en la qual els infants podran treballar tant utilitzant el ratolàcom la pantalla digital dels ordinadors, segons els resulti més útil. A més, es diversifiquen les eines amb què poden crear les presentacions orals, amv Canva, Genially, Documents de diapositives de Google, etc. segons preferències i objectius.
Una altra modificació per millorar l’accessibilitat de la proposta és incloure nou material de suport. Es tracta de plantejar una cerca comuna de normes de redactat, discurs i ortografia per aquelles activitats d’expressió, ja sigui en format tutorial, webs de consulta o altres. Al mateix temps, quan els infants realitzin la sortida i triïn que volen representar del barri es faran fotografies de l’espai perquè resulti més senzilla i realista la reproducció de la maqueta.
D’altra banda, cal garantir una avaluació formativa i formadora, present en totes les etapes de la situació. En primer lloc, es potenciaran les posades en comú abans d’iniciar les activitats per comprovar els coneixements previs i aprenentatges dels infants aixà com reflexions en finalitzar per valorar el progrés i, si s’escau, establir noves mesures. En segon lloc, es potenciarà el format múltiple de reflexió. Per exemple, a partir de la gravació de vÃdeos o notes de veu en què els alumnes s’expressin.
Pel que fa a la sessió desenvolupada a l’aula, cal establir dues modificacions rellevants. Es canvia l’eina digital utilitzada per Thinkercad per un problema d’execució amb l’anterior proposta. Igualment s’inclou una avaluació amb Google Forms.
L’objectiu d’aquestes modificacions és potenciar les fortaleses dels infants per guiar-los a través del seu aprenentatge, de manera individualitzada i d’acord amb les necessitats i caracterÃstiques digitals.
Deixa un comentari