Descripció 

Després de desenvolupar l’activitat a l’aula és important fer una reflexió per valorar les fortaleses i propostes de millora que s’han de considerar en futures ocasions.

En primer lloc, pel que fa a la contextualització de l’activitat, s’ha realitzat un recordatori de la sortida i els diferents grups han comentat en quin element del barri els inspira per crear-ne la maqueta. Tot seguit els infants han dissenyat la seva maqueta amb el programa Thinkercad. Per últim, els grups han realitzat una avaluació mitjançant l’applicació Google Forms.

 

Adaptacions 

Durant el desenvolupament de l’activitat, s’han adaptat les adaptacions descrites en l’article anterior. Cal destacar-ne la possibilitat d’utilitzar tant el ratolí com la pantalla tàctil (depenent de les preferències dels usuaris). De la mateixa manera, s’han consultat fotografies dels elements per tal de facilitar el seu disseny.

 

Fortaleses

Pel que fa als punts forts de la proposta, destaca la facilitat i intuició que permet el programa a l’hora de començar a utilitzar-lo. A partir d’una breu explicació sobre els conceptes bàsics de la docent, els alumnes poden començar a crear la figura.

De la mateixa manera, la diversitat de vistes ofereix una panoràmica molt realista en 3D i la possibilitat d’imaginar el producte real.

Pel que fa a l’avaluació, resulta positiva la retroacció que s’obté a partir de les respostes dels infants.

 

Propostes de millora

L’anàlisi de la implementació de la sessió també implica tenir en compte aquells aspectes a millorar de cara a futures actuacions. En aquest cas concret, cal destacar els aspectes següents:

  • Ampliar el temps d’execussió per oferir major flexibilitat a l’alumnat a l’hora de dissenyar el seu producte.
  • Introduir el programa en sessions anteriors per afavorir el coneixement de les eines i possibilitats que contempla.
  • Definir aquells elements que s’han de crear per tal que el producti resulti acabat (superficie, sostre, accessos, etc.).
  • Afavorir el plantejament de preguntes per part de l’alumant per garantir un aprenentatge entre iguals.
  • Vincular l’experiència amb la impressió 3D per proporcionar continuitat al projecte i prendre consciència de la utilitat de les maquetes digitals.

 

Galeria d’evidències