A partir d’una situació d’aprenentatge desenvolupada a l’aula de 5è per a treballar l’entorn proper dels infants (el barrí barceloní del Carmel), es desenvolupa una proposta de treball globalitzat, que considera els elements curriculars bàsics d’acord amb les premisses de l’aprenentatge competencial.

Per tal de modificar la situació d’aprenentatge, el primer pas que he dut a terme ha estat llegir i informar-me de quines possibilitats existèixen per tal de potenciar al màxim la competència digital, a partir d’integrar nous recursos i modificar activitats.

Tot seguit, he realitzat una prova dels recursos per tal de comprovar l’adequació al nivell i objectius d’aprenentatge plantejats i, així, triar les pocions més beneficioses.

En tercer lloc, he dut a terme diverses modificacions a partir de la situació d’aprenentatge de partida titulada El paissatge del Carmel, que es desenvolupa a 5è de primària, com una proposta de treball de l’àrea de coneixement del medi natural, social i cultural (en relació amb l’aprenentatge globalitzat)

En termes generals, les modificacions s’han realitzat en dues activitats (assenyalades de color verd en la plantilla). Consisteixen a crea i redactar textos en format digital i ha crear una maqueta d’un punt del barri a partir d’una eina digital, en comptes de realitzar aquestes propostes en format analògic.

Per tal de contextualitzar i justificar aquesta exposició, comparteixo la situació d’aprenentatge modificada.