La comunicació digital és una eina que ens resulta molt fàcil connectar amb diferents agents de la comunitat educativa. El nostre institut utilitza l’IEDUCA és un entorn segur, tancat i adient a la nostra tasca.
Qualsevol comunicació ha d’estar dins d’unes estratègies polítiques, de bons consells i ha de tenir en compte els avantatges i els riscos que comporta.
Al ser una plataforma que utilitzem per diverses tasques, també ha de seguir uns protocols. Si en els correus es posa imatges s’han de posar l’autoria o de com es pot utilitzar. També s´ha de ser molt respectuosos o respectuoses del que i com s’escriuen els missatges.
Al ser una plataforma de centre qualsevol que estigui donat d’alta pot intervenir, segons els permisos que tingui.
Lo bo que té, és que, qualsevol professor o professora es pot comunicar a qualsevol alumne o alumna o família del centre, encara que no el o la tingui assignada. Estan agrupats per classes i cadascun o cadascuna té un email corporatiu. També ens podem comunicar entre el professorat, sense haver de tenir l’email personal.
Aquí us deixo dues evidències de les tres que ens proposa l’exercici
La primera és la de l’alumnat:

Les comunicacions amb l’alumnat, a part de les comunicació de les coses estrictament de professora-tutora, també serveixen per crear un clima favorable d’empatia i estimul vers l’alumnat.
Aquí podeu veure un exemple de la comunicació individual a cadascun o cadascuna de l’alumnat que tutoritzo. És molt important animar a l’alumnat. Ells i elles reben mil “in puts” impersonals i moltes pressions per part de tots i totes.
L’altra comunicació és a una docent del claustre

Com podeu veure que a més a més del correus per la feina, també s’utilitza per recordar fets puntuals que estan vinculats al centre però que són més lúdics-reivindicatius.
En qualsevol comunicació s’ha de tenir en compte
![]() |
![]() |
![]() |
Reflexió:
El nostre institut utilitzem l’IEDUCA tant per comunicació interna com externa.
És una bona aplicació i és un espai tancat per tota la comunitat educativa. És un entorn segur. Al ser de treball, els correus sempre es miren perquè estan vinculats a la tasca docent.
El que ens costa és fer una bona redacció que no ens dugui a portar males interpretacions. Per aquest motiu s’ha de fer una bona tramesa i seguir les estratègies polítiques que s’ha consensuat en el claustre
Les comunicacions com més personalitzades, concretes i dinàmiques, el feedback és millor. Pots personalitzar amb noms i cognoms els missatges que afavoreixen un entorn psicològic estable i també és un mitja d’educació sobretot quan posem imatges s’ha de posar d’on són i com es poden utilitzar.. Així l’alumnat i la resta de la comunitat educativa s’ha donen de la importància del benestar digital.
També és important que queda constància en un entorn segur i així si passa qualsevol cosa queda.
Pot ser el que li falta seria un acusament d’obertura del comunicat i que les imatges no s’haguessin de tractar abans de pujar-les. I sobretot s’ha d’anar en compte per no caure en una sobresaturació
Però en definitiva és una bona eina per tothom i si és fa un bon ús potencia i millorar la imatge de la comunitat educativa



Deixa un comentari