La competència que he de millorar segons els resultats del qüestionari SELFIE for TEACHERS és com plasmar en un entorn digital els assoliments dels aprenentatges a l’alumnat i que aquests i aquestes siguin competitius digitalment.
El webinar que m’ajudarà més es troba a
- Webinars Claustre Obert (https://youtube.com/playlist?list=PLojIWF2RflCoBlr4-2ai3hqUl4OQ9Jhov)
D’aquí he visualitzat el webinar: (cliqueu a les propostes didàctiques i s’obrirà l’enllaç).
Aquest webinar em dona la possibilitat de que l’alumnat puguin adquirir la competència digital. Aquesta competència és tot un repte ja que implica un esforç més gran per part del professorat perquè ha d’estar format en competència digital a més de la matèria que imparteix.
Aquest repte m’era difícil d’aplicar-lo i l’institut de Batea m’ha donat una resposta pedagògica i metodològica que feia temps que em ballava pel cap. D’aquest forma en facilita la meva tasca com a docent i que els objectius siguin adquirits amb més bons resultats i el que més és més important que és una metodologia inclusiva
El moodle és un bona aplicació però no trobava la forma de plasma les situacions d’aprenentatges. El webinar m’ha resolt el procés que havia de seguir. Cada situació ha de tenir un step, pas o etapa.
Una vegada formulat el repte o la pregunta cada etapa es pot incloure diferents aplicacions amb un tutorial de com funcionen.
L’alumnat se sent més implicat ja que al plantejar com a reptes, donant-los-hi les aplicacions i com s’avalua mitjançant rubriques, o dianes d’autoavaluació i avaluació del professorat i dels seus companys. Fa que la competencial digital de l’alumnat sigui més fàcil d’adquirir.
D’aquest manera l’alumnat es que immers dins del seus aprenentatges ja que han de jutjar la qualitat de la informació, si els hi serveis o no. Treballen en col·laboració i provoca que aprenguin en xarxa i sense que hagi rebuig o avorriment. Al donar-los diferents aplicacions fomenten noves situacions innovadores i creatives. Veuen que tot lo digital va més enllà que el joc i la comunicació entre ells del lleure


Deixa un comentari