Aquesta unitat didàctica està desenvolupada sota les noves pedagogies de situacions d’aprenentatge, vectors i DUA. Aquesta situació d’aprenentatge fa que l’alumnat sigui protagonista, utilitzi les eines digitals i el seu aprenentatges es basa amb la col·laboració del grup. L’he presentat en format revista.

EVIDÈNCIES
 Aquí podeu veure algunes activitats que he desenvolupat a l’aula. L’alumnat ha estat molt participatiu i entre ells i elles han format una xarxa de col·laboració excel·lent.
És un altre ritme de treball a l’aula i una pedagogia que fomenta el protagonisme de l’alumnat.

1. Les tecnologies digitals emprades afavoreixen l’assoliment dels objectius d’aprenentatge per part de l’alumnat?

Absolutament sí. Des de la meva experiència docent, les tecnologies digitals sempre han estat una eina molt important i per fi, tenen el reconeixement que es mereixen.

Amb el meu llarg bagatge m’he trobat amb alguns detractors d’aquestes eines, una part petita són com els luddites i que persisteixen amb una educació del segle passat i no creuen amb les noves eines. Altres per desconeixença i falta de formació d’aquestes eines.

Sempre he estat una defensora dels recursos digitals en la docència perquè afavoreixen la inclusivitat, la innovació, l’aconseguiment dels objectius i sobretot el que és més important i des de la meva matèria una porta al coneixement viu, museus, diversitats de textos, imatges, vídeos, personatges, un món que mitjançant una pantalla i els recursos digitals és assequible per tothom.

2. Són realment necessaris els recursos digitals per aquesta programació?

Sí, ja que recolzen la pedagogia de les situacions d’aprenentatges. Estem sota un nou paradigma i reptes. L’alumnat són nadius digitals i les tecnologies digitals formen part de la seva vida.

Recursos digitals – programació dels continguts competencials – alumnat  són tres eixos cabdals amb aquest nou paradigma.

3. T’han sorgit problemes quan hi has integrat les tecnologies digitals?

Sí, problemes tècnics

4. En cas que sí, com has afrontat l’imprevist?

Alguna pàgina no entrava, el link estava trencat. L’imprevist ha estat ressol dotant a l’alumnat, no del web sinó de camins per buscar-lo, sent ells i elles protagonistes actius i no passius

Els recursos digitals són una arma de doble fil. Molts dels nostres l’alumnats estan acostumat a treballar amb aquests recursos d’una forma lúdica, sense filtres i sense controls. Un dels nostres objectius és formar des de ben petits que són eines per avançar, per aprendre i que hi ha uns protocols que són per millorar l’aprenentatge.

La intel·ligència  artificial  presenta tot un repte que hem de tenir en compte. L’educació s’obre a nous temps que ha d’amalgama nous interessos. Hi ha d’haver una revolució que marqui un abans i un després no podem continuar amb un sistema del segle passat, aules, professorat, hores, ens hem de situar a la capdavantera i no a la cua. Som la formació de la nostra societat i pilar fonamental.