Tercera tasca possible

  1. Triar un repte i assignar els recursos tecnològics

INTRODUCCIÓ

  • Quin és el repte plantejat a l’alumnat?
    • Les activitats inclusives són una part de la situació d’aprenentatge i no queden deslligades. Estan en un format i un llenguatge perquè la seva comprensió sigui més fàcil.
    • El repte és perquè es pugui familiaritzar-se amb nous conceptes, per què pugui desenvolupar les seves habilitats de pensament crític.
  • Com es planteja aquest repte?
    • Intenta fomentar la creativitat per trobar solucions alternatives i expressar-se de forma original i creativa
    • Es planteja com una gamificació
    • Desenvolupa l’autonomia i la responsabilitat ja que són activitats que els proporcionar seguretat.
    • Al utilitzar  les tecnologies com a eina d’aprenentatge fomenta la seva competència i habilitats relacionades amb les TIC
    • Al resoldre les activitats fa que hagi millor inclusió social i promou una comunicació efectiva i respectuosa entre els alumnes.

  • Quin paper té a la situació d’aprenentatge el repte plantejat?
    • Motivació ja que està inclús dins d’un grup i les seves activitats són importants.
    • Estimulació cognitiva que fomenta el pensament crític.
    • Aprenentatge actiu perquè participa activament en el seu procés d’aprenentatge, profund i significatiu.
    • Desenvolupen la confiança i l’autonomia superant el repte
    • Dona una altra mirada a l’educació des d’un fet proper a ells i elles com el Covid-19 i la Pesta Negra, dues epidèmies molt distants però que ens han afectat molt i les dues han fet la mateixa trajectòria.
  • Com es treballen les mesures universals?
    • Els alumnes requereixen respostes educatives diferenciades, després, per a atendre a diversitat de l’alumnat, l’actuació educativa anirà encaminada a:
      • Dur a terme mesures d’ensenyament adaptatiu, on els objectius i continguts es mantenen constants, mentre que la manera en com els alumnes s’acosten a l’adquisició d’aquests és el que es diversifica: atendre la diversitat tant per dèficit com per excés.
      • Proposar activitats diversificables (la mateixa per a tots però amb diferent dificultat) i diverses (diferents per a cada alumne o grup en funció de les seves capacitats, destreses, interessos i motivacions).
      • Establir, per a determinats alumnes, propostes curriculars que suposen una adaptació al ritme dels seus aprenentatges
      • Dur a terme una acció pedagògica diferent, dirigida a aquells alumnes que adquireixin els objectius i continguts en moments diferents del temps.
      • Dur a terme activitats grupals i agrupacions flexibles.
      • Coordinació amb els professionals de suport a l’acció educativa del centre (prof. de suport, Orientador, serveis socials…) a fi d’oferir una proposta curricular que dona resposta a les necessitats de l’alumnat.

      Les mesures universals en les situacions d’aprenentatges són una estratègia clau per afavorir l’aprenentatge i el desenvolupament educatiu de tots els i les alumnes, independentment de les seves capacitats o necessitats.

  • Quines mesures o suports addicionals o intensius es proposen per la inclusivitat?

Tercera tasca

Situació d’aprenentatge:

Cliqueu a l’enllaç: Les males etiquetes qüestionen la baixa edat mitjana




Reflexió

Les activitats inclusives són de vital importància, ja que promouen la participació i l’aprenentatge equitatiu de tots i totes estudiants, independentment de les seves habilitats, característiques o necessitats particulars.

Fomenten:

  • La igualtat d’oportunitats, donat-los-hi les eines necessàries per assolir els coneixements.
  • L’aprenentatge col·laboratiu ja que estan integrats en un grup participen de les activitats de tots i totes. Participen amb totes les activitats i també amb les seves. Creant una comprensió mútua, respecte i empatia.
  • Desenvolupen habilitat social per participar en una comunicació activa i afectiva, resolent conflictes i cooperant.

Treballant diferents nivells d’activitats contribuïm en la valorització de la diversitat apreciant les diferències de cadascun d’ells i d’elles i reconeixent les fortaleses i les debilitats. Aquest fet contribueix a crear un ambient més inclusiu i respectuós fomentant una societat més justa i respectuosa, on tots i totes poden assolir el seu màxim potencial.