Tercera tasca possible
- Triar un repte i assignar els recursos tecnològics
INTRODUCCIÓ
- Quin és el repte plantejat a l’alumnat?
- Les activitats inclusives són una part de la situació d’aprenentatge i no queden deslligades. Estan en un format i un llenguatge perquè la seva comprensió sigui més fàcil.
- El repte és perquè es pugui familiaritzar-se amb nous conceptes, per què pugui desenvolupar les seves habilitats de pensament crític.
- Com es planteja aquest repte?
- Intenta fomentar la creativitat per trobar solucions alternatives i expressar-se de forma original i creativa
- Es planteja com una gamificació
- Desenvolupa l’autonomia i la responsabilitat ja que són activitats que els proporcionar seguretat.
- Al utilitzar les tecnologies com a eina d’aprenentatge fomenta la seva competència i habilitats relacionades amb les TIC
- Al resoldre les activitats fa que hagi millor inclusió social i promou una comunicació efectiva i respectuosa entre els alumnes.
- Quin paper té a la situació d’aprenentatge el repte plantejat?
- Motivació ja que està inclús dins d’un grup i les seves activitats són importants.
- Estimulació cognitiva que fomenta el pensament crític.
- Aprenentatge actiu perquè participa activament en el seu procés d’aprenentatge, profund i significatiu.
- Desenvolupen la confiança i l’autonomia superant el repte
- Dona una altra mirada a l’educació des d’un fet proper a ells i elles com el Covid-19 i la Pesta Negra, dues epidèmies molt distants però que ens han afectat molt i les dues han fet la mateixa trajectòria.
- Com es treballen les mesures universals?
- Els alumnes requereixen respostes educatives diferenciades, després, per a atendre a diversitat de l’alumnat, l’actuació educativa anirà encaminada a:
- Dur a terme mesures d’ensenyament adaptatiu, on els objectius i continguts es mantenen constants, mentre que la manera en com els alumnes s’acosten a l’adquisició d’aquests és el que es diversifica: atendre la diversitat tant per dèficit com per excés.
- Proposar activitats diversificables (la mateixa per a tots però amb diferent dificultat) i diverses (diferents per a cada alumne o grup en funció de les seves capacitats, destreses, interessos i motivacions).
- Establir, per a determinats alumnes, propostes curriculars que suposen una adaptació al ritme dels seus aprenentatges
- Dur a terme una acció pedagògica diferent, dirigida a aquells alumnes que adquireixin els objectius i continguts en moments diferents del temps.
- Dur a terme activitats grupals i agrupacions flexibles.
- Coordinació amb els professionals de suport a l’acció educativa del centre (prof. de suport, Orientador, serveis socials…) a fi d’oferir una proposta curricular que dona resposta a les necessitats de l’alumnat.
Les mesures universals en les situacions d’aprenentatges són una estratègia clau per afavorir l’aprenentatge i el desenvolupament educatiu de tots els i les alumnes, independentment de les seves capacitats o necessitats.
- Els alumnes requereixen respostes educatives diferenciades, després, per a atendre a diversitat de l’alumnat, l’actuació educativa anirà encaminada a:
- Quines mesures o suports addicionals o intensius es proposen per la inclusivitat?
- Partint de què els grups ja són inclusius, hi ha unes activitats per reforçar i entendre més els coneixements que es proposen el la situació d’aprenentatge. Ells i elles treballen els mateix material però adaptat, així no queda deslligat del grup i ha de contribuir amb les seves aportacions en el treball de grup.
Alumne Mesura i suport addicional o intensiu Activitat 2/7 INSTRUCCIONS https://drive.google.com/file/d/11w6sEa6qIQMEumsYaKMJtnu7kFdinphF/view?usp=sharing ACTIVITATS https://view.genial.ly/644d35e3c777830012afe5e9/interactive-content-27-la-pesta-negra-activitats Activitat 3/7 INSTRUCCIONS https://drive.google.com/file/d/106bgVtjZryJE2BkZwmyQLNQO6vChMoIx/view?usp=sharing ACTIVITATS https://4x8srgnimsj35jfnjp1w8w.on.drv.tw/Curs B1 Competència Digital/Unitat Didàctica B1/lapestanegrailacovid19/Pandemies/ Qüestionari “La Pesta Negra” https://forms.gle/TGtp4wqPSeHnYbQt9 Qüestionari “La Covid-19” https://forms.gle/YpCSMz6Qobk1EJf49 Activitat 4/7 INSTRUCCIONS https://drive.google.com/file/d/1dCuoIfFhGJWv3FnQF8Rruts76zmuW1DF/view?usp=sharing ACTIVITATS https://view.genial.ly/6447781215d08b0013242b76/interactive-content-ruta-de-marco-polo Implementar
Les evidències son de les activitats 2/7
Tercera tasca
Situació d’aprenentatge:
![]()
Cliqueu a l’enllaç: Les males etiquetes qüestionen la baixa edat mitjana
![]()
Reflexió
Les activitats inclusives són de vital importància, ja que promouen la participació i l’aprenentatge equitatiu de tots i totes estudiants, independentment de les seves habilitats, característiques o necessitats particulars.
Fomenten:
- La igualtat d’oportunitats, donat-los-hi les eines necessàries per assolir els coneixements.
- L’aprenentatge col·laboratiu ja que estan integrats en un grup participen de les activitats de tots i totes. Participen amb totes les activitats i també amb les seves. Creant una comprensió mútua, respecte i empatia.
- Desenvolupen habilitat social per participar en una comunicació activa i afectiva, resolent conflictes i cooperant.
Treballant diferents nivells d’activitats contribuïm en la valorització de la diversitat apreciant les diferències de cadascun d’ells i d’elles i reconeixent les fortaleses i les debilitats. Aquest fet contribueix a crear un ambient més inclusiu i respectuós fomentant una societat més justa i respectuosa, on tots i totes poden assolir el seu màxim potencial.
Deixa un comentari