A l’hora de planificar les activitats i tasques a l’aula cal pensar en la realitat que tenim a l’aula per tal de fer-les prou flexibles i personalitzades perquè tothom hi tingui cabuda. Tenir present els diferents estils d’aprenentatge que poden tenir els alumnes sigui visual, auditiu o cinestèsic ens pot ajudar a l’hora de planificar les activitats. Totes les eines seran ben acollides pels alumnes, ja que si, per exemple, un alumne té un perfil més auditiu però també li proporcionem la part visual l’estem ajudant a rebre la informació a través de diferents estímuls.
També és molt important que hi hagi diferent tipologia d’activitats cooperatives que permetin la construcció de l’aprenentatge entre iguals compartint idees i experiències.
La tecnologia potencia el treball creatiu i afavoreix la implicació de l’alumnat pel seu gran atractiu que té vers als infants. A més, permet oferir entorns d’aprenentatge més personalitzats, tenint en compte les diferents necessitats de l’alumnat amb l’ús d’aplicacions i extensions d’accessibilitat que facilitin l’accés i la construcció de l’aprenentatge en cada cas. Ofereix flexibilitat en temps i formats i ens permet elaborar activitats i projectes cooperatius a partir de les aplicacions en xarxa que permeten connectar-nos, crear i compartir en temps real o en diferit, depenent de les necessitats de cada cas.
Per altra banda també ens permet una gestió de l’avaluació de manera formativa on podem realitzar diferents tipologies d’avaluació com la coavaluació en compartir els projectes o l’autoavaluació amb activitats que incorporin l’avaluació en el propi procés.
A més, l’ús dels dispositius i les aplicacions ens permeten participar de la cultura digital i tenir contacte amb entorns en xarxa que ens permeten la construcció col·laborativa del coneixement.
Per més informació podeu consultar: DUA i els recursos tecnològics
Deixa un comentari