Aquest curs m’ha fet replantejar l’ús de les TIC no només com un recurs instrumental sinó també com un recurs metodològic.

En aquests dies en què hem hagut de canviar la manera com arribem als nostres alumnes, ja que les escoles estan tancades, he pogut comprovar la necessitat d’adquirir una bona competència digital i conèixer el funcionament i la utilitat de molts dels recursos que disposem i els quals no coneixia fins ara (aplicacions d’enregistrament de vídeo,  àudio, videoconferències, padlets, flipgrip, compartir arxius, treball en línia…).

Aquest curs m’ha ofert eines que ja coneixia, però a les que potser no treia tot el potencial que tenen i d’altres que m’han obert un ampli ventall de possibilitats per treballar determinats aspectes de manera diferent. Crec que a partir d’ara, de fet ja hi ha molts aspectes en què ho estic començant a dur a terme, replantejaré algunes de les activitats per tal de donar un caire més motivador i competencial utilitzant les potencialitats de determinats recursos tecnològics.

D’altra banda, jo, personalment, m’he trobat amb alguns problemes a l’hora de treballar amb recursos tecnològics a l’aula, sobretot pel que fa a la manca de recursos o de connectivitat, ja que en moltes ocasions he volgut fer algun treball que estava plantejat fer utilitzant tauletes o portàtils i m’he trobat que algunes fallaven i d’altres no tenien connexió a Internet. Per mi, això és un punt decisiu que et porta a voler implementar més o menys aquest tipus de recursos tecnològics a l’aula, ja que quan vols fer una activitat que acaba sent un desastre perquè no funciona bé internet i no poden accedir als recursos, passa a ser una activitat totalment desmotivant tant pels alumnes com pel mestre. Tot i això, confio en el fet que de mica en mica això s’anirà solucionant i totes les escoles podran tenir els recursos necessaris per poder treure tot el rendiment que ens ofereixen les tecnologies.

De moment, a l’aula intentaré dur a terme tot el que pugui i també vull provar d’implementar el tema de la gamificació i els breakout tant en l’àmbit analògic com digital, ja que crec que són activitats molt engrescadores.

Pel que fa al dossier professional crec que és una eina que permet guardar en suport digital les reflexions o idees principals treballades durant aquest curs d’una manera estructurada i organitzada i la fa més accessible. Ofereix la possibilitat d’incorporar enllaços externs, imatges o d’altres recursos que seran fàcilment localitzables quan els vulgui consultar.

Hi ha alguns aspectes que encara no he començat a treballar sobretot els que estan més relacionats amb el fet de participar i col·laborar en projectes en xarxa, però que tinc clar que són importants per seguir avançant. Suposo que a mesura que vagi adquirint més experiència tindré més seguretat i serà més fàcil tot aquest procés.