M4. T1. L’avaluació i la retroalimentació.

Sempre m’ha agradat molt la tecnologia, provar diferents eines i posar-les en practica a la classe. Vivim en una època on l’alumnat té un excés de recursos informàtics, però que realment no saben utilitzar quan estan davant dels dispositius dels quals disposen.
El meu propòsit és ensenyar-los a fer servir bé les eines de què disposen i que aconseguisc quan fem les unitats didàctiques gamificades.

En primer lloc, us he de contar que la plataforma emprada en la matèria de música a l’institut és el Classroom, però, al llarg del primer trimestre, he notat que alguns alumnes no s’han motivat prou amb la utilització d’aquesta plataforma. Tot  i que donava retroalimentació de les activitats, si les adjuntaven a terme, només un 15% miraven els missatges i les milloraven.

Quan li vaig comentar aquest fet a una companya de l’institut, em va recomanar la plataforma classcraft, una plataforma que feia temps que no feia servir. Després de posar-me al dia a l’hora de la seua utilització, puc dir que: Aquesta plataforma és una meravella Classcraft ha fet que l’actitud dels alumnes desmotivats canvie radicalment a millor. A més a més, està vinculada amb el classroom i totes les tasques de les missions apareixen allà mateix.
Classcraft té moltes possibilitats:
• Permet el treball individual.
• Permet fer agrupaments aleatoris o no.
• Permet tenir una retroacció amb l’alumnat en qualsevol moment. Posar més punts si han fet la tasca abans de terme, per fer-la ben feta, o per ajudar als companys.
• Programar que els alumnes facen les tasques al seu ritme o tallar-li el pas si no ha fet la tasca i ha passat a una altra.
• I passar de nivell, tot tenint una recompensa pel teu avatar i la mascota.

En segon lloc, em permet corregir més ràpidament, ja que puc posar els punts per grups o individualment i al moment.

La relació entre els i les alumnes ha millorat, perquè existeixen els KUDOS, uns missatges positius que es poden enviar a qui els ajuda. Aquest també els dona punts d’experiència pel que fa a la utilització de la gratitud i reconeixement.
Aquí us deixe unes imatges:

  1. Imatge entorn de la plataforma.
  2. Aspecte missió. Les diferents tasques ordenades i seguint una ruta.
  3. Visualització de compliment de les tasques.

En el cas de primer, la missió és projectar un concert arran de la publicació que van fer per gèneres musicals al PADLET de les seues cançons preferides. Han de treballar en grup i saber utilitzar les UNITATS COMPARTIDES: crear carpetes, penjar arxius i introduir continguts de forma neta i polida.

La primera tasca consisteix a ficar la informació de les cançons en una presentació: Enllaç presentació RECOLLIDA INFORMACIÓ. Com està ubicada al DRIVE els ajude a millorar la tasca al posar comentaris que ells va resolen.

La segona tasca consisteix en fer la tria de les cançons del projecte. També utilitzen una presentació, on han de posar el caracter, el timbre, el significat  i si la cançó pertany a més d’un gènere o si és escènica. Enllaç presentació CANÇONS PROJECTE.

Mentre van fent les diferents tasques van pujant en punts d’experiència i veuen el seu progrés.

 

I, finalment reconeixen l’ajuda dels seus companys amb els KUDOS.

La tasca que els durà a l’èxit és presentar el projecte per a un CONCERT DIDÀCTIC a la comarca del Baix Ebre. Cada alumne del grup ha d’exposar una cançó del projecte. Si ho fan bé rebran un CERTIFICAT DE TREBALL BEN FET del CLASSCRAFT. 

Cada tasca ve representada per una nota del treball individual i del col·lectiu. La presentació final del projecte en grup els aportarà una pujada de la nota.

Abans de fer la presentació han de fer un treball de la veu parlada i gravada, de manera que si el dia que presenten el projecte estan malalts o no poden assistir a classe per qualsevol motiu tenim l’evidència del seu treball.

Per veure si han complert totes les parts, si aquestes no estan pautades a les presentacions, els done una llista de continguts o checklist.

Posteriorment, utilitze un quadern de professora per recollir tota la informació de les diferents tasques de les unitats didàctiques.

Amb l’alumnat de tercer d’ESO, les tasques es queden reflectides en un DOSSIER WEB (google sites). Aquí us deixe una mostra.

Espere que us agradi!

← Article previ

Article següent →

1 Comentari

  1. Cèlia Pagès

    Caram, Mariola! Ara l’hauràs de posar al dia tu a mi!☺ Quina feinada has fet en tan poc temps, enhorabona!

Respon a Cèlia Pagès Cancel·la les respostes