Amb l’objectiu d’ampliar i millorar el vocabulari dels alumnes de 3er de la ESO, es va plantejar la següent activitat. De casa, els alumnes havien de portar per escrit en un full una cançó que els agradés, la que fos. Un cop a classe, amb l’ajuda del diccionari de sinònims i antònims del Wordreference, vàrem fer entre tots un pràctica de l’exercici per tal que veiéssim el funcionament de l’activitat.

Un cop resolts els possibles dubtes, els alumnes van agafar la lletra de la cançó que havien seleccionat i, amb l’ajuda del seu mòbil, van començar a reescriure-la. La idea és que dels possibles sinònims i antònims que els oferia el diccionari, triessin aquell més adient quant a la intenció de la cançó.

Finalment, se’ls va proposar cantar entre tots la tornada d’una d’elles, la més coneguda per tots per tal de marcar el ritme i l’entonació de la cançó real. Més tard, se’ls va proposar cantar la mateixa tornada però amb el que ells havien proposat com a sinònims i antònims. Va ser una activitat molt divertida.

Al dia següent, es va fer un repàs de les paraules que havien memoritzat, sorprès o aprés en aquesta activitat pel tal de poder-les emprar de cara a un futur i possible exercici d’expressió escrita.