És innegable el potencial que tenen els dispositius mòbils a l’hora de portar a terme activitats relacionades amb l’aprenentatge. Gràcies a que quasi tot el nostre alumnat disposa d’smartphones, poden cercar informació en temps real, capturar informació i dades, inclús realitzar tasques fora de l’aula com ara redactar notes i, segons la meva opinió, treballar col.laborativament, una eina amb la qual els nostres alumnes s’hauran enfrontar quan accedeixin al món laboral perquè hauran de debatre idees, compartir diferents interpretacions i treballar en equip i participar en activitats experimentals a l’escola, entre d’altres.
Els dispositius mòbils permet que el professorat pugui tutoritzar a l’alumne de manera més personalitzada i adaptar els materials segons les necessitats que presentin els nostres alumnes. Per exemple, podem seleccionar determinats textos més o menys senzills per a tasques de lectura en funció de les competències i els coneixements previs de cada usuari. D’aquesta manera, ens assegurem que tot el nostre alumnat pugui seguir l’activitat proposada afegint, a més, aquest aprenentatge personalitzat i flexibilitzat, al permetre que puguin avançar al seu propi ritme i interessos. A més, la inclusió digital a l’aula ajuda als alumnes amb NEE ja que faciliten l’atenció a la diversitat dels tots els nostre grup classe, tenint en compte aquells que presenten característiques més extremes. D’aquesta manera, l’aula es convertirà en un espai on tots i cadascun dels nostres alumnes podran aprendre i participar conjuntament.
Tanmateix, les tecnologies mòbils ens permetrà donar una retroalimentació de les tasques molt més immediata per tal que els alumnes puguis revisar conceptes menys clars (al tenir-los a l’abast), formular preguntes i interioritzar els continguts d’aprenentatge.
Un altre dels beneficis a l’hora d’incorporar la tecnologia mòbil a l’aula, i relacionada amb l’activitat que he proposat en el mòdul 4, la comunicació entre professor i alumne és més ràpida i eficient que per altres vies (com el correu electrònic, les tutories o esperar a poder fer les preguntes al professor a classe). Un imprescindible, segons el nostre parer, quan a motivar al nostre alumnat amb eines amb les quals estan a acostumats a desenvolupar-se, perquè les activitats que es fan amb dispositius mòbils introdueixen un tipus d’activitats d’una manera motivadora, és a dir, més significativa per a l’alumnat.
Així doncs, hem vist com els dispositius mòbils tenen moltes prestacions, com ara la personalització dels entorns d’aprenentatge, la interactivitat, la integració de formats multimèdia, la connectivitat, l’aprenentatge en qualsevol lloc i qualsevol hora, l’ús d’eines de productivitat i, a més, poden ser molt útils per gestionar la diversitat de l’aula.
Deixa un comentari