Per què heu escollit aquest seminari? Per una banda, he escollit aquest seminari perquè tracta sobre l’àrea empoderament de l’alumnat. Just aquesta àrea, va ser una de les àrees on vaig obtenir uns resultats més baixos en el SELFIEforTEACHE. Per altra banda, tinc interès en aprendre amb més deteniment l’enfocament teòric Disseny Universal per a l’Aprenentatge (DUA). Penso que pot ser interessant aprendre i poder aplicar el DUA amb l’empoderament de l’alumnat.
Quins aprenentatges us ha aportat? En primer lloc, m’ha servit per saber com es pot treballar la competència 5.3. En segon lloc, aquest seminari m’ha permès conèixer el Checklist DUA que ha exposat la Maria Milagros Rubio Pulido. En tercer lloc, també m’ha servit per conèixer els diferents complements que es poden utilitzar per adaptar els diferents formats, l’ús de correctors per l’alumnat que ho necessita, els organitzadors gràfics, la llista de verificadors per a tasques més complicades, entre d’altres. Per últim, també m’han semblat molt interessants les eines digitals que ha explicat la Maria Macià, com ara el kahoot, i com es pot personalitzar l’avaluació a través del Classroom.
Amb quin aspecte de la vostra pràctica docent el relacioneu? Com a orientadora educativa ho relaciono en poder acompanyar millor l’alumnat i els docents al centre, a la hora de recomanar estratègies que fomentin la inclusió per tot l’alumnat del centre. Exemples de com ho puc aplicar:
Al centre on estic tinc alumnat amb pèrdua auditiva. Per la visualització d’un vídeo puc aplicar el DUA posant subtítols. D’aquesta manera afavoriré que l’alumne comprengui millor aquest contingut.
Per l’alumnat que presència dislèxia es pot habilitar l’ús de correctors.
Per millorar la motivació de l’alumnat davant dels aprenentatges.
Deixa un comentari