1. Activitat original:

Activitat 1: Què faig quan presento elevat malestar emocional?Donem als alumnes un full amb de treball amb 3 apartats que hauran de contestar:

  1. Situacions de malestar: Quines situacions et fan sentir malament? Escriu 2-3 exemples (poden ser coses petites, com un mal dia a l’escola, o més grans, com problemes a casa).
  2. Reaccions davant del malestar: Quan et sents malament, què fas per sentir-te millor? Anota les teves estratègies personals (Exemples: parlar amb un amic, fer esport, escoltar música, escriure, respirar profundament, etc.).
  3. Recursos a descobrir: Quines altres coses creus que podrien ajudar-te a gestionar millor el malestar? Reflexiona i escriu algunes idees

Es demana que reflexionin en silenci i posteriorment es fa una posada en comú i debat en grup

  1. Modificació amb Eina Digital

Per a l’alumnat amb TDAH i TEA s’inclou una eina per a la gestió del temps. Les aplicacion Tempus, Time Timer  i/o l’activació del cronòmetre visual que ens ofereix el panell de l’aula, poden ser algunes de les eines que podem utilitzar.

En aquest cas, s’ha escollit el Time Timer per un tema de compatibilitat amb el dispositiu electrònic. El fet d’integrar aquesta eina digital a l’activitat, pot ajudar a millorar l’autorregulació de l’alumnat durant la realització d’aquesta activitat. En la captura de pantalla que es veu, es pot apreciar com s’ha programat un temporitzador de 15 minuts que es repeteixi 3 vegades. Amb la finalitat d’ajudar a estructurar les tasques a l’alumnat amb TDAH i TEA i alhora oferir-los aquest suport visual, es pot plantejar que contestin els 3 apartats en cada franja de 15 minuts establerta.

Per últim, comentar que en aquesta imatge no es pot percebre, però aquesta eina digital permet triar el so que s’escolta quan finalitza el temportizador. En aquest cas, s’ha escollit un so de finalització de joc, ja que pot ser un so més familiar i alhora atractiu per a l’alumnat.

3. Reflexió sobre els desafiaments, estratègies efectives i impacte percebut en l’empoderament dels estudiants amb l’ús d’eines digitals