Unitat didàctica (mencionada al Mòdul 2):

Projecte Els Policies. Curs: P5

___________________________________________________________________________________

  • Avaluació inicial o diagnòstica: Per saber els coneixements previs que els alumnes tenien sobre el tema, van dir cadascú què sabien sobre els policies i la mestra ho anava escrivint a la PDI per a deixar-ho registrat. (Per exemple van fer afirmacions com ara que van en moto i cotxe, que ajuden a la gent, que agafen els dolents i els lladres, que porten gorra, etc.). Després també es va fer una llista de preguntes sobre què volien saber.

 

  • Avaluació formativa o continuada: En una de les primeres activitats, els alumnes, després de fer una llista del que volien saber sobre els policies, havien de buscar informació a internet sobre els policies (amb l’ajuda de la família), contestant una pregunta sobre el tema (les diverses preguntes es van repartir entre els alumnes).
    Tot i que el projecte actualment no està acabat i aquesta activitat encara està en procés, els alumnes hauran d’explicar la informació que han portat davant dels seus companys per a treballar l’expressió oral.

El sistema d’avaluació que es durà a terme en aquesta activitat constarà de           dues parts:

1. Gravar les exposicions en vídeo amb una tablet/tauleta.

2. Crearem una rúbrica entre tots en un google drive o Canva (CoRubrics o             RubiStar és més adequat per primària que per infantil) en la qual els infants           hauran de pensar en quins ítems avaluarem (per exemple: durant l’exposició         ha parlat fort? L’hem entès? S’ha quedat callat/da? Ha contestat la pregunta           que tenia sobre els policies? Mirava els companys/es al parlar?

Es farà una coavaluació entre tots: mirarem els vídeos de les presentacions i          parlarem sobre com han anat i respondrem als ítems que hem decidit                        anteriorment.

És avaluació formativa perquè l’alumne es conscient de com va aprenent, en         aquest cas sobre la seva expressió oral, com ho ha fet, si contestava a la                     pregunta formulada, de com s’expressava, què hauria de millorar al parlar, etc.

  • Avaluació final o sumativa: Al final del projecte els alumnes realitzaran individualment un WordWall amb una activitat sobre el vocabulari treballat durant el projecte. Finalment, faran una diana d’autoavaluació en la qual hauran d’enganxar en cada ítem un gomet del color corresponent segons el que ells creguin.
    REFLEXIÓ : en l’educació infantil, s’avalua diferent de primària, ja que s’utilitza més l’observació i activitats d’avaluació com ara checklists o  rúbriques senzilles, i no fem servir notes numèriques. Per això, hi ha molts recursos digitals que a primària poden ajudar molt i engrescar als alumnes i que també serveixen per avaluar, com per exemple el Kahoot, el Genially o el Padlet, però que en les primeres etapes no podem utilitzar.