CONTEXT
La situació d’ensenyament aprenentatge està contextualitzada en una aula de P5 o I5, en la qual es treballen les matemàtiques a través d’Innovamat. Actualment s’està aprenent el concepte de mesura amb l’ajuda de les cintes mètriques. L’activitat consistirà en mesurar objectes de l’aula i de la planta baixa de l’escola (on està EI) en petits grups, amb l’ajuda d’un mestre de reforç. Els infants de cada grup faran fotografies dels objectes mesurats amb una tablet. Un cop estiguin totes, entre tots mirarem quins són més llargs i quins són més curts, i després crearem la nostra infografia conjunta per a penjar a l’escola amb les mesures que hem descobert: llarg/curt. (als infants els hi direm que es un cartell, ja que la paraula infografia és difícil d’entendre per a ells).
COMPETÈNCIA DIGITAL
Creació de continguts digitals.
HABILITATS
Elecció de les eines digitals, realització de fotografies amb una tablet, disseny conjunt d’una infografia.
NIVELL D’APLICACIÓ
Per aquesta activitat cal recordar als infants com és un cartell o infografia, veure mostres a internet d’alguns, que és el que tenen (principalment fotos i poc text), què hi haurem de posar al nostre, etc.
A més, en aquesta situació d’aprenentatge es treballa en equip, ja que les fotografies es fan en petits grups i el disseny del cartell o infografia es fa entre tota la classe, on cadascú pot aportar idees i amb l’ajuda del docent.
REQUISITS TÈCNICS
Per aquesta activitat no són necessaris molts requisits tècnics. A nivell d’eines digitals, només necessitem un parell de tablets per a fer les fotografies, un ordinador i una PDI per a fer la infografia grupal.
Pel que fa als drets d’autoria, en aquest cas els infants són els creadors de les imatges i de la infografia. Aquesta es penjarà a l’escola, però es podria també penjar a la web del centre si els infants estan d’acord.
Deixa un comentari