Instruments de comunicació utilitzades en les diferents situacions de comunicació organitzativa i com es garanteix l’accessibilitat:

 

  1. Comunicació amb la coordinadora de cicle:  Per comunicar-me amb la coordinadora del meu cicle, utilitzaria el correu electrònic corporatiu, ja que permet mantenir una comunicació formal i asíncrona. A través d’aquest canal, es poden tractar temes relacionats amb reunions de cicle, adjuntar actes, informacions importants, dubtes, etc.
    Per garantir l’accessibilitat,  el correu ha d’estar ben estructurat, evitant cursives, ombres i majúscules, així com també es recomana evitar els textos de colors i el subratllat.
  2. Resposta a una convocatòria de claustre: Les convocatòries de claustre, en les tres escoles que porto com a mestra, han estat a través del correu electrònic corporatiu, en el qual hi ha un enllaç que et porta al calendari, on pots veure el dia i l’hora. Dins del calendari hi ha l’opció de marcar si s’assistirà o no al claustre.
    Per garantir l’accessibilitat, el correu electrònic ha d’estar ben estructurat, en el qual es vegi de forma clara el dia, l’hora i el lloc del claustre. Si en el mateix correu s’anomenen els temes que es tractaran al claustre, es recomana fer-ho en forma de llista per a veure-ho millor. El text informatiu ha d’estar en el mateix correu i no adjuntat en cap document, ja que d’aquesta manera la informació es troba més fàcilment.
  3. Assistència a una reunió de claustre virtual: Les convocatòries a les reunions de claustre virtual es fan a través del correu electrònic corporatiu, en el qual hi ha l’enllaç al calendari i a la videotrucada. La plataforma més utilitzada per a les reunions de claustre durant la pandèmia era Google Meet, actualment són presencials.
    Per garantir l’accessibilitat, en el correu electrònic ha de constar de forma clara el dia i l’hora del claustre, així com l’enllaç a la plataforma de videotrucades. Es recomana que l’enllaç s’obri en una finestra nova.
  4. Convocatòria d’una reunió virtual amb les famílies del vostre curs: La comunicació amb les famílies al meu centre actual es fa sempre a través del correu electrònic corporatiu en el qual s’informa del dia i hora de la reunió, l’enllaç a la plataforma de la videotrucada i en alguns casos una guía de com accedir a la videotrucada. (aquest és un correu electrònic de la classe en concret, no el del/la docent). A través d’aquest correu també es comuniquen incidències, justificacions d’absències, dubtes, informacions vàries..etc.
    Per garantir l’accessibilitat a la reunió virtual, en el mateix correu ha de mostrar de manera clara el dia i l’hora, els punts a tractar a la reunió en forma de llista i l’enllaç a la videotrucada.
  5. Reunió virtual amb les famílies del vostre curs: Tot i que actualment al meu centre les reunions amb famílies ja són presencials, si alguna família necessita fer-la online per la incompatibilitat horària amb el/la docent o alguna altra causa, el/la docent és l’encarregat/da de fer la convocatòria a través del correu electrònic adjuntant l’enllaç a la videotrucada. La plataforma més utilitzada és Google Meet, tot i que en una altra escola també havíem utilitzat Jit.si.
    Per garantir l’accessibilitat a la reunió virtual, ens assegurarem que totes les famílies tinguin un dispositiu des d’on poder-se connectar i que sigui en un horari que vagi bé a la majoria de famílies. En el cas que alguna família no es pugui connectar a causa de l’horari, se li pot enviar un resum de la reunió a través del correu electrònic.