Analitzeu i reflexioneu sobre els aspectes tècnics o metodològics concrets de la pròpia pràctica docent digital que considereu rellevants. Penseu quins aspectes són per a la vostra pròpia pràctica docent punts forts, i quins aspectes heu de millorar.

Per començar aquesta reflexió, cal dir que, per l’edat que tinc (31), he conviscut amb les noves tecnologies mes o menys des de l’adolescència, i això ha fet que en general tingui més facilitat en l’ús d’algunes eines.

Pel que fa a la pròpia pràctica docent, i treballant des de fa quatre anys com a mestra, considero que tinc els coneixements bàsics per a poder desenvolupar la meva tasca correctament al centre. És cert que les tecnologies han avançat molt en els últims anys i actualment s’utilitzen moltes eines i recursos nous que ens faciliten la tasca i que anys enrere els mestres no tenien, com ara l’ús del Drive per compartir recursos, pissarres digitals, el correu electrònic o fins i tot el WhatsApp.

D’altra banda, i sobretot degut a la pandèmia, he hagut d’aprendre a utilitzar noves eines digitals que, tot i que les coneixia una mica, no feia servir en el meu dia a dia, com ara les videotrucades amb Google Meet o Zoom, l’ús del classroom, com fer un Google Form, editar en un blog o una pàgina web d’un centre, els recursos de WordWall o l’ús del Canva.

Punts forts:

  • Interès per aprendre a utilitzar noves eines digitals que em puguin ajudar a l’aula.
  • Considero que aprenc ràpid quan m’ensenyen alguna cosa nova, i el fet d’haver treballat en diferents centres m’ha fet conèixer l’ús de diferents eines digitals.

Aspectes a millorar:

  • Aprendre a fer servir altres eines digitals que, tot i no fer-les servir amb els meus alumnes, em poden ajudar en la meva tasca docent, com ara aprendre a fer un genial·ly, editar vídeos i àudios o editar blogs o webs.
  • M’hauria de formar més en l’ús de les TIC a l’aula per treure’n més profit.
  • Aprendre a crear els meus propis recursos per als infants.
  • Millorar en l’ús d’alguns programes informàtics i d’edició, com ara Excel, editar vídeos, algunes funcions del Word que habitualment no utilitzo, etc.

Per finalitzar, crec que aquesta reflexió ens ensenya que és important que ens anem formant i anem aprenent en l’ús de les noves tecnologies, ja siguin per ajudar als nostres alumnes o a nosaltres mateixos com a professionals, perquè hem vist com aquestes tecnologies van avançant ràpidament i com a docents no ens podem quedar enrere.

Consulteu el web de formació docent en cultura digital del Departament d’Educació i busqueu una formació que podríeu realitzar per tal de millorar un dels aspectes tècnics o metodològics que heu determinat en el punt anterior. En el cas de no trobar-ne cap d’adient, podeu fer una cerca ampliada en altres institucions o organismes. Un cop triada la formació, raoneu, en el mateix article del dossier, la vostra elecció:

Un cop consultada l’oferta de formació del Departament, triaria dos cursos per l’etapa de l’educació infantil:

  • Educació infantil: recursos digitals
  • JCLIC: creació d’activitats (iniciació)

Tal com he redactat en la reflexió anterior, com a docent em resultaria útil aprendre a crear els meus propis recursos per ajudar als meus alumnes, motivar-los i millorar el seu aprenentatge, per tant, crec que aquestes dues formacions em podrien ajudar en aquesta tasca.