Algunes de les tecnologies digitals que es poden utilitzar per aconseguir retroacció a educació infantil són les eines JClic o WordWall, en les quals tant alumnes com mestres poden saber a l’instant si l’alumne ha assolit els coneixements sobre un tema. Altres eines que s’utilitzen en aquesta etapa poden ser les rúbriques o les checklists, així com també l’observació directa.
A nivell pedagògic, la retroacció permet que els alumnes i mestres rebin una resposta al moment sobre el procés d’aprenentatge dels infants. D’aquesta manera, els alumnes poden saber els seus punts forts i també en què han de millorar.
Comunicació amb les famílies: En ocasions, algunes comunicacions personals es fan presencialment en el moment d’entrada o sortida dels infants, però la resta d’informacions es fan mitjançant el correu electrònic corporatiu de la classe (per comunicar incidències, sortides, recordatoris, faltes d’assistència, concertar entrevistes..etc). Els informes també s’envien mitjançant el correu electrònic. Pel que fa a l’accessibilitat, el correu permet que totes les famílies puguin accedir a la informació de manera senzilla i clara i puguin tenir feedback amb el tutor/a.
A nivell ètic, cal esmentar que els correus que s’envien a totes les famílies es fan en mode CCO per garantir la privacitat de totes les adreces de correu electrònic. A més, les entrevistes que es fan amb les famílies queden registrades al Google Drive de l’escola, en el qual només hi pot accedir el professorat i l’equip directiu.
Deixa un comentari