Projecte: “Com era la vida a l’antic Egipte?”

A continuació us explico una unitat didàctica que estem fent a 1ESO, on hi participa gairebé tot l’equip docent. L’alumnat treballa amb el classroom, on en tenen penjat:

  • Document amb les instruccions del que han de fer, explicat per sessions
  • Materials que poden utilitzar, per elaborar la seva tasca
  • On poden buscar una informació fiable. Els recordem que no tota la informació que trobem a internet és de confiança, que han de consultar només pàgines que siguin oficials o de museus. Els facilitem un recull de pàgines amb informació sobre l’Antic Egipte per preparar el seu treball
  • Diferents audiovisuals de tv3, que els poden servir de model o inspiració de la feina a fer
  • Rúbriques d’avaluació, autoavaluació i coavaluació

Utilitzen una plataforma digital, classroom, els documents que se’ls facilita estan en format document de google i ells/es han de crear una presentació google, on han d’incloure text, han d’afegir imatges i citar-les correctament. Per acabar, hauran d’entregar la seva presentació en la data indicada a través del classroom.

Per la meva experiència, valoro positivament aquesta metodologia de treball i l’alumnat també. Un fet que m’ho justifica, és que els i les alumnes sovint em pregunten: “profe, quan farem un altre projecte?”.