Situació 1: Ajuda als teus Col·legues Docents
Aquest vídeo-tutorial vaig haver de produir-lo com a tutor de l’aula d’acollida durant el curs 22-23 al Institut Infanta Isabel d’Aragó de Barcelona, era cabdal en aquell moment per fer una mica de pedagogia interna de cara al claustre. Són gairebé 14 minuts que estalvio facilitar la reproducció per motius de protecció de dades. Hi ha tot un seguit d’instruccions logístiques i didàctiques als equips docents de primer a quart d’ESO amb alumnat implicat en l’aula d’acollida.
Situació 2: Identifica Millores al Pla de Comunicació
Com la coordinació digital és de nova creació al centre (així com de la comissió digital) l’accés a l’estratègia digital del centre EDC tot i aparèixer en el menú desplegable principal del web del centre (vegeu la secció destacada en blau)
L’esborrany de l’EDC està en un format beta de google sites i amb accés restringit als correus corporatius del centre. Parant atenció a la seva planificació i seguiment hi estipula que durant el primer trimestre del curs 23-24 farà publicació i difusió de l’EDC, per la qual cosa hauré de respectar la no reproducció detallada d’aquest fins que no sigui pública totalment.
Tanmateix en la secció dels objectius de l’esborrany de l’EDC hi ha dos punts a destacar:
-
Elaborar eines d’avaluació automatitzades per a fer les correccions d’activitats avaluatives de gran volum.
[…]
-
Decidir els criteris d’avaluació a cada nivell educatius de l’ESO i Batxillerat per avaluar la competència digital de l’alumnat.
Primer de tot s’ha de reconèixer que el centre va encetar al final del curs 21-22 una diagnosi col·lectiva: alumnat, professorat i equip directiu mitjançant els qüestionaris del SELFIE i SELFIE por teachers. Del quart objectiu, em crida l’atenció del terme «d’activitats avaluatives de gran volum» perquè només se m’acudeixen les competències bàsiques de quart d’ESO com avaluació de gran volum amb 120 resultats de cinc proves diferents i, a banda de generar-me forces dubtes un altre context d’aplicació d’avaluacions automatitzades, entenc que des del Consorci d’Educació de Barcelona es faran servir programari per corregir (o pautes escrites).
Pel que fa el novè objectiu és on més recorregut de millora podria haver, ja que la transversalitat de la competència digital, de la comunicació lingüística i les personals i ciutadanes, son cabdals per un alumnat a vegades en risc d’exclusió social, àgrafs o sinó analfabetes analògics i digitals. Una avaluació formativa i formadora permanent un compromís de claustre i un professorat a l’alçada d’aquesta demanda
Situació 3: Explora Usos Complementaris d’Eines Digitals de Comunicació
L’agenda que mana al centre és la del programari de gestió del centre, la qual cosa ho fa pràcticament incompatible amb l’accés a la informació mitjançant dispositius mòbils i això a vegades dificulta la gestió de les agendes compartides com reunions d’equips docents o avaluacions. Només per aquest motiu es podria considerar l’opció equivalent de la suite Google. A banda d’això, hi ha el costum de distribuir fitxers de pdf que poden arribar a tenir dues i fins i tot tres versions consecutives: calendari del centre del mes de setembre, per exemple.
El programari de gestió del centre hi contempla l’opció de enviar correus electrònics amb còpia a la bústia de la suite Google tant del remitent com dels destinataris, això sovint mostra la tendència de duplicació d’informació.
Situació 4: Aplica el teu Pla de comunicació
Fet i fet, pel que explico en la situació anterior em sembla pràctic servir la bústia de la suite Google només per rebre alertes del Classroom, programaris derivats o informació externa al centre, perquè el programari de gestió del centre és molt més útil i àgil a l’hora d’escriure a grups específics: equip docent de 4tA, tutors de 2n d’ESO, etc, per la qual cosa qualsevol comunicació produïda per mi serà des del programari de gestió interna.
Portafolis docent de l’Elias Martí sota llicència CC BY-NC-SA 4.0
Deixa un comentari