Primer de tot, en el centre on hi ocupo la mateixa plaça desde fa dos anys i escaig no en disposa d’un sistema de catalogació de continguts digitals, per la qual cosa he hagut de crear el meu propi sistema de catalogació mitjançant un full de càlcul al qual hi podeu trobar els recursos que em semblen pertinents.

Imatge 1. Resposta de la Coordinació Digital del Centre

Abans de continuar hauria de precisar que entenc la Taxonomia de Bloom actualitzada (no la de 1956) sinó la de Churches, Andrew. (2008). Bloom’s Digital Taxonomy. (Vegeu Imatge 5.)

 

Situació 1: Full de Càlcul Personalitzat

És important dir que els programaris de codi obert al 100 per cent els hi veig més adients pel professorat i alumnat amb una competència digital assolida per sobre de la mitjana, per la qual cosa em sembla molt recomanable en qualsevol cas fer un cribratge previ mitjançant una prova de concepte, ja que les opcions freemium i que siguin compatibles amb GSuite o de Moodle i no obliguin l’alumnat haver de crear usuaris fora del seu usuari corporatiu del centre (o de l’E.V.A) haurien de ser les prioritàries per un tema de coherència ètica. A més a més, programaris que em feien molt de servei a mi com a aprenent, Quizlet, per exemple a hores d’ara obliguen a l’usuari el típic esquer de prova gratuïta de 30 dies.

Situació 2: Exemples de contingut

Situació 3: Recurs per Donar suport a Altres Docents

He decidit compartir el meu Wakelet creat per aquesta activitat en LinkedIN, ja que en la comunitat NUS aquesta informació a banda de ser comú és força recorrent. Tanmateix aquesta comunitat ha estat -i a hores d’ara ho és sense dubte- la meva font contrastada i de confiança de cerca de recursos digitals i pedagògics, atesa la característiques intrínseques de la pròpia comunitat que demana mecanismes interns d’accés que garanteixen que els seus membres són docents del Departament d’Educació (en actiu o no).

Des que vaig crear el meu Wakelet per aquesta activitat, n’he afegit quatre recursos més, l’últim és d’un company que va publicar el seu repositori (de recursos propis) via Genially. A més a més, jo m’en vaig assabentar mitjançant Twitter.  Finalment  vaig compartir-ho via LinkedIN (Imatge 7) i via NUS (Imatge 8)

Portafolis docent de l’Elias Martí sota llicència CC BY-NC-SA 4.0